هفتمین نمایشگاه یاد یار مهربان با تجلیل از برگزیدگان کار خود را در این دوره به پایان رساند

در مراسم تجلیل که 9 آذر با حضور دکتر علی موذن، مشاور ارشد شهردار تهران، علی‌اکبر اشعری، ‌مدیر کتابخانه ملی ایران و مشاور رئیس‌جمهور، دکتر محسن اسماعیلی، عضو حقوقدانان شورای نگهبان، دکتر محمدرضا جمالی، معاون مدیرمسئول روزنامه همشهری و دکتر مسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل نشر شهر در سالن همایش کتابخانه ملی برگزار شد، انتشارات محراب قلم، فرهنگ معاصر و انتشارات بین‌المللی حافظ و شرکت‌های برگزیده بخش جنبی شامل شرکت واله، شرکت بهسامان تدبیر پردازش و بنیاد علمی قلم‌چی تقدیر شدند.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در این مراسم دکتر علی موذن از حضورش برای نخستین‌بار در نمایشگاه یاد یار مهربان یاد کرد و گفت: بعد از حضور در هفتمین نمایشگاه تأسف خوردم که چرا در دوره‌های گذشته در نمایشگاه شرکت نکردم. این نمایشگاه یک کار فرهنگی بزرگ در سطح شهرداری بود.

در قرآن عظمت کتاب مورد توجه بسیار قرار گرفته و کتاب در قرآن از جایگاه خاصی برخوردار است. وی از طراحی نقشه فرهنگی شهر تهران خبر داد و عنوان کرد: الگوی فرهنگی برای شهر تهران طراحی کرده‌ایم که در این الگوی فرهنگی به توسعه شهر و فرهنگ شهر توجه شده است و مهم‌ترین وسیله در این الگوی فرهنگی، کتاب است. با توجه به اینکه رویکرد شهرداری، رویکرد فرهنگی اجتماعی است، پس کتابخوانی را باید بین مردم شهر ترویج کنیم.

دکتر امیر‌مسعود شهرام‌نیا نیز در ادامه یاد و خاطره نخستین جشنواره یاد یار مهربان را خاطرنشان کرد و گفت: ما از برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان به‌دنبال هدف مقدسی بودیم و آن، ترویج فرهنگ کتابخوانی از طریق تجهیز کتابخانه‌های مدارس بود.

مدیر نمایشگاه یاد یار مهربان از همکاری مشترک بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت و اظهار داشت: در برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان امسال، یکی از بهترین همکاری‌ها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهرداری داشت که این همکاری هم به‌صورت معنوی و هم به‌صورت مادی صورت گرفت.

وی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری نمایشگاه‌هایی با همین عنوان و الگو در شهرستان‌ها اضافه کرد: تجربه نمایشگاه یاد یار مهربان، از جمله تجربیات خوبی بود که در جاهای مختلف کشور نیز اتفاق افتاد. 

شهرام‌نیا از اتفاق خوب دیگر در نمایشگاه که گردهمایی مدیران مدارس است، صحبت کرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه چندروزه، یک گردهمایی مدیران مدرسه‌ها رخ می‌دهد که فرصتی است تا ناشران کودک و نوجوان نیازها را دریافت کنند و تبادلی با مدیران مدارس داشته باشند و سپس پیرو این اطلاعات، کتاب‌های مورد نظر جامعه را تولید کنند.

کد خبر 96437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز