گروه اقتصادی: امسال با اجرای طرح فروش فوق‌العاده، احتمالا نمایشگاه‌های فروش بهاره برگزار نخواهد شد

رئیس شورای اصناف کشور در نشست خبری 8آذر خود برگزاری نمایشگاه‌های فروش بهاره و پاییزه را راهکار مناسبی برای تامین مایحتاج ضروری مردم ندانست و گفت: درصورت موافقت اتحادیه‌ها، احتمالا امسال با اجرای طرح فروش فوق‌العاده، نمایشگاه‌های فروش بهاره برگزار نخواهد شد.

قاسم نوده فراهانی  افزود: براساس قانون نظام صنفی باید به جای نمایشگاه‌های فروش ویژه پاییزه و بهاره، فروش فوق‌العاده در سطح تمام صنوف را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه تنها تعداد محدودی از صنوف می‌توانند شرکت کنند اما در طرح فروش فوق‌العاده این امکان وجود دارد که تمامی صنوف بتوانند در این طرح شرکت کرده و از حقوق خود دفاع کنند.

نوده فراهانی با بیان اینکه این موضوع8آذر طی نامه‌ای به اطلاع اتحادیه‌ها رسیده، تصریح کرد: در این نامه به همه اتحادیه‌ها اعلام شده تا درصورتی که با طرح فروش فوق‌العاده موافق باشند، امسال نمایشگاه بهاره برگزار نشود.

این دید گاه رئیس شورای اصناف کشور در حالی مطرح شد که پیش از این نیز بسیاری از اتحادیه‌های صنفی و برخی مسئولان شهری برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها را راهکار مناسبی برای عرضه کالا و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها ندانسته اما وزارت بازرگانی با ترغیب تشکل‌های صنفی بر این امر اصرار کرده بود.

کد خبر 96345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز