سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به‌عنوان متولی کار فرهنگی هنری در شهر تهران باید استانداردهایی برای موسیقی تعریف کند

و معتقدیم رواج موسیقی نظامی و موسیقی حماسی می‌تواند از رواج موسیقی مبتذل بکاهد. این را سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  در اختتامیه دومین جشنواره موسیقی نظامی در شب عید قربان در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن در حضور گروه‌های موسیقی نظامی گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی این سازمان،  محمدجواد شوشتری، در این مراسم از جایگاه موسیقی برای پرکردن و غنی کردن اوقات فراغت صحبت کرد و گفت: استفاده از موسیقی بسیار متنوع است مثلا برای درمان بیماری و یا برای اهداف کاسبکارانه از آن بهره برداری می‌شود.

همانگونه که شاهدیم به‌دلیل نداشتن روش درست استفاده از موسیقی، گروه‌ها و موسیقی‌هایی رشد کرده‌اند که وارداتی و به نوعی در رواج موسیقی غرب مؤثرند. اما نباید ما هم به‌عنوان متولی بخشی از کارهای فرهنگی جامعه کمتر به آن توجه داشته باشیم که استانداردهایی برای موسیقی تعریف کنیم و آن را رواج دهیم. از جمله موسیقی‌هایی که به آن کم توجه شده موسیقی نظامی و حماسی است که می‌تواند جای بعضی از موسیقی‌های مبتذل را بگیرد.

وی ضمن خرسندی از برگزاری دومین جشنواره   نظامی توسط سازمان  افزود: بسیار خوشحال خواهیم شد که بتوانیم این نوع موسیقی را به‌عنوان موسیقی فاخر در شهر باب کنیم و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این قابلیت را دارد که در جای جای شهر این سرویس را به مردم بدهد.

در ادامه سردار خادمی، معاون بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس از ایجاد چنین حرکت‌های فرهنگی در تهران ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: کار‌هایی که در تهران آغاز شده و نگاه‌هایی که به موسیقی نظامی با عنایت خاص سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شهردار محترم می‌شود، قابل تقدیر و ستودنی است و ما در مجموعه بنیاد حفظ آثار در فضای کار هنری به غیراز تئاتر و فیلم، موسیقی را هم جدی گرفتیم و نوای موسیقی حماسی را در مرحله اول کار قرار دادیم که پیام شهدا و ایثارگران را به نسل بعدی منتقل کند و در تهران بزرگ یاد و خاطره 36 هزار شهید را زنده نگه دارد و در قالب موسیقی این پیام را بتواند انتقال دهد.

وی با اشاره به اینکه 20 سال پس از جنگ ارزش‌ها در تمامی فضاهای ممکن باید بسط و گسترش پیدا کند، گفت: این رسالت به گردن ارتش است و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خیلی خوب و شایسته در این حوزه با ما همکاری داشته است.

در حوزه تئاتر و کتاب هم همت عزیزان قابل تقدیر  بوده و فعالیت‌های فرهنگی هنری در قالب دفاع مقدس در حال بالندگی و شکوه است و امیدواریم محصولاتی در فضای معرفتی و هنری مربوط به جنگ و حوزه نظامی هرچه شایسته‌تر به علاقه‌مندان عرضه شود.

بنا بر این گزارش، گروه موزیک فرماندهی نیروی هوایی شهید خضرایی یگان اول رتبه اول شد و یگان رزم نواز دانشگاه افسری امام علی و یگان رزم نواز دژبان کل ناجا مشترکا رتبه دوم و یگان رزم‌نواز دانشگاه علوم انتظامی و یگان رزم نواز دژبان کل آجا مشترکا رتبه سوم را به‌دست آوردند و در گروه‌های غیرنظامی هم ارکستر موسیقی هنرستان موسیقی تهران جایزه گرفت. هیات داوران همچنین به خاطر ارتقای اجرای کیفی، از گروه موزیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر کرد.

کد خبر 96246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز