رئیس سازمان بازرسی کل کشور قرار دادن ایران در رتبه 168 نظام‌های اداری فاسد جهان از سوی سازمان بین‌المللی شفافیت تی‌ای را ظالمانه و ناصحیح خواند.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: این سازمان چندی قبل آمار و گزارشی از وضعیت نظام‌های فاسد اداری 180 کشور جهان منتشر کرد و ایران را در میان نظام‌های اداری در میان این کشورها در رتبه 168 قرار داد.

وی افزود: این رتبه کاملا ظالمانه، ناصحیح، جانبدارانه و کاملا سیاسی است و در چند روز اخیر هم به مقامات این سازمان اعتراض کرده‌ایم. رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه اطلاعات داده شده از نظام اداری ایران به سازمان شفافیت با استناد به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها بوده است، مدعی شد: فاصله واقعی ایران در نظام سلامت اداری بسیار کمتر از آمار انتشار یافته آنان است.

پورمحمدی اضافه کرد: از مسئولان این سازمان خواسته‌ایم که اطلاعاتی را که از نظام اداری ایران می‌خواهند از مراجع قانونی همچون سازمان بازرسی کل کشور بگیرند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اشکال عمده در این بخش را تعلل برخی اداره‌ها در ایران در ارائه آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت‌شان بیان کرد و افزود: متأسفانه اداره‌ها در کشور، آمار و اطلاعات دقیقی را ارائه نمی‌کنند و در ارائه آمار به سازمان بازرسی نیز با تعلل برخورد می‌کنند.

پورمحمدی اضافه کرد: از برخی از اداره‌ها انتظار داریم تا زودتر آمار و اطلاعات را در اختیار ما قرار دهند. وی تأکید کرد: در هر صورت باید اصلاحاتی در نظام اداری کشور ایجاد شود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: باید در این خصوص فشار بیاوریم و در این بخش با تبلیغات گسترده و پیگیری از مراجع دیپلماسی، جایگاه ناحقی را که به ما دادند اصلاح کنیم.

کد خبر 96058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز