گروه ورزشی: دبیر کل کمیته ملی المپیک در حالی برخی رسانه‌ها را عامل حواشی اخیر تیم امید می‌داند که چند روز پیش این خود او بود که با کنایه درباره برنامه‌های کادرفنی تیم امید سخن گفت.

بهرام افشارزاده در مصاحبه‌ای تاکید کرد: «پیروانی به من برنامه‌ای ارائه نداده است.» وی از آنچه که پیروانی به کمیته ملی المپیک تحویل داده است به عنوان تقویم مسابقات یاد کرد، موضوعی که دلخوری شدید غلامحسین پیروانی را به همراه داشت.

چند روز پس از این اظهارنظر، افشارزاده برای تماشای بازی تدارکاتی تیم امید مقابل
پاس همدان خود را به کمپ تیم‌های ملی رساند اما با استقبال سرد پیروانی روبه‌رو شد تا جایی که گفته می‌شد سرمربی تیم امید با ناراحتی از وی استقبال کرده است. در این بین اظهارات علی کفاشیان که سعی می‌کرد در نقش یک میانجی در مقام دلجویی از سرمربی تیم امید برآید نیز نشان می‌داد که اختلاف‌هایی در کار است. اگر چه سرمربی تیم امید فوتبال ایران برخلاف دوره‌های گذشته زودتر انتخاب شد اما نکته اینجاست که کمیته ملی المپیک همان اندازه با کادر فنی تیم امید مشکل دارد که فدراسیون فوتبال در مقام حمایت از پیروانی‌ها گام برمی‌دارد.

شایعه استخدام مربی بلغاری

شایعات مختلف در مورد تیم امید ایران همچنان ادامه دارد و حالا این بحث مطرح شده که قرار است یک مربی تمرین‌دهنده خارجی به کادر فنی اضافه شود. بهرام افشارزاده ادعا می‌کند از این شایعه بی‌خبر است. او در  این باره گفت: «نمی‌دانم مربی بلغارستانی چطور می‌خواهد به ایران بیاید که من خبر ندارم. این موضوع در حد شایعه است و بحثی در مورد آمدن مربی خارجی صورت نگرفته. البته قبلا هم گفتم که کادر فنی تیم امید باید تقویت شود و تاکید داشتم که حضور یک مربی بدنساز لازم است.» وی در حالی از ضرورت استخدام یک مربی خارجی سخن می‌گوید که غلامحسین پیروانی بارها تاکید کرده است: «به هیچ وجه حضور مربی خارجی در کادر فنی تیم امید را تایید نمی‌کنم. من دراین‌باره ضرورتی نمی‌بینم.»

اما بهرام افشارزاده با اشاره به شایعات مختلفی که در مورد اختلافش با پیروانی مطرح شده نیز در مقام تکذیب برآمده است. وی خاطر نشان کرد: «من هیچ توجهی به این شایعات ندارم و نمی‌دانم که بعضی‌ها از جان تیم امید چه می‌خواهند. تنها بحث من این بود که کادر فنی تقویت شود و پیروانی هم می‌داند که اضافه شدن مربی بدنساز، مربی تمرین‌دهنده، ماساژور و ... به نفع تیم امید است.» افشارزاده همچنین خبر اخم پیروانی در تمرینات را رد کرد و گفت: «خود پیروانی این خبر را تکذیب کرد. شخصیت او بزرگ‌تر از این حرف‌هاست که برای من اخم کند.»

پیروانی: از حضور مربی بلغاری در تیم امید اطلاعی ندارم

وقتی بهرام افشارزاده برای تماشای بازی تدارکاتی تیم امید با پاس همدان به کمپ رفت، به نظر می‌رسید قصد دارد به کادرفنی تیم امید و تصمیمی که فدراسیون فوتبال گرفته است اعتماد کند اما حضور بهرام افشارزاده در برنامه تلویزیونی توپ طلایی و صحبت‌ها و ایرادهای وی از برنامه‌های تیم امید که به دغدغه‌های دبیرکل کمیته ملی المپیک تبدیل شده است، نشان داد اختلاف نظر او با فدراسیون فوتبال همچنان ادامه دارد.

کادرفنی تیم امید بارها اعلام کرده برنامه‌های خود را باید طبق برنامه لیگ هماهنگ کند چراکه شاکله اصلی این تیم از بازیکنان لیگ برتری است و اگر قرار بر اردوهای طولانی باشد، باشگاه‌ها به طور قطع با کادرفنی تیم امید همکاری نمی‌کنند. ضمن اینکه بازی‌های آسیایی گوانگجو آبان سال آینده برگزار می‌شود و دلیلی ندارد از حالا این تیم تحت تمرینات پرفشار بدنسازی و تاکتیکی باشد.

هر چند افشارزاده در این برنامه تلویزیونی با صحبت‌های پیروانی به نظر قانع شد اما زمزمه‌های حضور یک مربی خارجی که ظاهرا اهل بلغارستان است، نشان از این دارد که کمیته ملی المپیک می‌خواهد برای این تیم مربی خارجی بیاورد و در این بین کادرفنی از قضیه کاملا بی‌خبر است.

امیرحسین پیروانی، مربی تیم امید درباره اینکه آیا برای حضور مربی خارجی با آنها مشورت شده، اظهار داشت: «کادرفنی تیم امید از حضور مربی خارجی و بلغاری بی‌خبر است و اطلاعی دراین‌باره نداریم. ضمن اینکه بعید می‌دانم برادرم با حضور مربی خارجی موافقت کند.» وی افزود: «با حضور بدنساز خارجی مشکلی نداریم اما هیچ وقت بحثی برای مربی خارجی نبوده است. طبق برنامه هم هر 15 روز یک‌بار برای بازیکنان، اردوی 3، 4 روزه خواهیم گذاشت.»

پیروانی گفت: «برگزاری دو برنامه اردویی دیگر در دی‌ماه را درخواست کرده‌ایم که با توجه به اینکه برنامه‌ بازی‌های لیگ در آن مقطع به صورت دقیق مشخص نشده، زمان آن معلوم نیست ولی قطعا در فواصل بین بازی‌هاست. برنامه بلندمدت تیم امید را هم در گذشته اعلام کردیم؛ درخواست ما در آذرماه این بود که بازی تدارکاتی خارج از کشور و نیز اردویی همراه با دو بازی تدارکاتی در کیش داشته باشیم که به دلیل برگزاری بازی‌های لیگ میسر نشد. اکنون نیز برگزاری اردو و چند بازی تدارکاتی را در دبی درخواست داده‌ایم که امیدواریم این اتفاق بیفتد.» وی تاکید کرد: «ما معتقدیم انجام بازی‌های تدارکاتی متعدد بیش‌ از هر چیز دیگری می‌تواند به آمادگی و هماهنگی بازیکنان تیم امید کمک کند.

در مقایسه بین 20 دقیقه بازی کردن یک بازیکن حتی در تیم باشگاهی‌اش با انجام 10 جلسه تمرینی با تیم ملی، قطعا بازی کردن او را ترجیح می‌دهم چراکه فکر می‌کنم به کسب و حفظ آمادگی بازیکن و تجربه او کمک بیشتری می‌کند.» وی افزود: «پیش از این افشارزاده پیشنهاد حضور مربی بدنساز خارجی را در کادر فنی مطرح کرده بود که از نظر غلامحسین پیروانی سرمربی تیم، هیچ مشکلی وجود نداشت، منتها وی گفت به دلیل آن که هزینه‌ای بر گردن کمیته ملی المپیک نباشد، این مربی سال آینده و چندین ماه پیش از شروع مسابقات گوانگجو به کادر اضافه شود.»

کد خبر 95906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز