احسان پیربرناش: به‌نظر ما غیر از تصاحب مترو کارهای واجبی هم هست که دوستان می‌تواند برای درآمدزایی روی آن حساب کند،

اما چون حاضر و آماده نیست و نیاز به مقادیری صرف انرژی دارد، دوستان ترجیح می‌دهند چشم‌پوشی را در دستور کار خود قرار بدهد. بد نیست بدانید بعد از یک عمر مسلمانی، کشور ما را در صادرات غذای حلال بازی ندادند و سهم ما از حدود 260میلیارد دلار فروش سالانه غذای حلال در دنیا، مبلغ قابل‌توجه هیچ تومان است که امیدواریم این مقدار پول ما را از راه به‌در نکند و بتوانیم کمافی‌السابق به زندگی پاک و سالم خود ادامه بدهیم.

پس خاویار چیست؟

حالا ما این همه چیز صادر نمی‌کنیم، غذای حلال هم رویش. اصلا معلوم نیست چرا این‌ها لااقل خاویارهای ما را جزو غذاهای حلال حساب نمی‌کنند. درست است که ما توی عصبانیت می‌گوییم حلال‌تان نمی‌کنیم و از گلویتان پایین نرود و این‌جور حرف‌ها، اما باور کنید راضی نیستیم هم راحت از گلویتان پایین برود، هم آن را حلال حساب نکنید.

نکات مثبت و منفی کشورمان

هر کشوری یک‌سری ضعف‌ها و قوت‌ها دارد و اصلا دلیلی ندارد که ما همه نکات مثبت را با هم داشته باشیم. مثلا وقتی ما در واردات آن‌قدر قوی هستیم که کش شلوار را از چین و دسته‌بیل را از امارات وارد می‌کنیم، دلیلی ندارد در صادرات هم همان قدرت را داشته باشیم.

نفت را پس چی می‌گویید؟

اصلا خاویار هیچی، چرا نفت را جزو غذاهای حلال ما محسوب نمی‌کنید؟ چی؟ غذا نیست؟ اگر غذا نیست پس در سفره‌هایمان چه کار می‌کند؟ لابد گاز هم غذا نیست؛ ها؟!

غذاهای حلال ایرانی

ظاهرا دوستانی که غذاهای ما را حلال نمی‌دانند و به آن مهر تایید نمی‌زنند از وجود یک‌سری غذاهای ما بی‌خبرند که تعدادی از آن‌ها را  در این‌جا ذکر می‌کنیم...

1- باقالی قاتوق؛ برخلاف تصور دوستان اجنبی این غذا از باقالی درست نمی‌شود و دهان را اذیت نمی‌کند!
2- نرگسی و نازخاتون؛ این غذاها از شیرمادر هم حلال‌تره است،ا ِاِ اِ،باور کنید دیگه.
3- نازخاتون؛ ها؟ حتما باید اکبرآقا ناز کنه که حلال باشه؟! خاتون ما خیلی هم آقاست.

همشهری مسافر

کد خبر 95752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز