جمعه ۲۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اصول راهنمای جدیدی که در آمریکا با هدف کاهش خطر درمان‌های بی‌مورد منتشر شده است، می‌گوید

زنان باید بیماریابی برای سرطان گردن رحم در 21 سالگی آغاز کنند و اغلب آنها نیازی به انجام سالانه آزمایش پاپ اسمیر ندارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌این اصول راهنمای جدید که بوسیله کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا (AOCG) منتشر شده است می‌گوید زنان کمتر از 30 سال به جای هر سال یک بار،‌ باید هر دو سال یک بار برای غربالگری سرطان گردن رحم تحت آزمایش پاپ اسمیر قرار گیرند. و آنهایی که 30 ساله و مسن‌تر هستند، کی‌توانند هر سه سال یک بار این آزمایش را انجام دهند.

این توصیه‌ها بر اساس شاهد علمی که بیانگر آن است که انجام مکررتر پاپ اسمیر، به درمان‌های بی‌مورد می‌انجامد، که ممکن است بخت زنان جوان را برای بارداری به مدت کامل کاهش دهد.

دکتر تماس هرتزوک از دانشگاه کلمبوس در نیویرک، که رئیس کمیته فرعی ACOG در مورد سرطان زنان است، در این باره گفت: "درمان بی‌مورد در موارد پاپ اسمیرهای به طور جزئی غیرطبیعی در زنان و دختران و نوجوان ممکن است به عواقبی مانند زایمان زودرس در برخی موارد بینجامد."

جنیفر میلوسویچ، متخصص زنان و زایمان در نظام بهداشتی هنری فورد در دیترویت،‌ نیز از این تغییر در اصول راهنمای جدید پشتیبانی می‌کند، و می‌گوید:‌ "زایمان زودرس به یک مشکل بهداشتی عمده در آمریکا بدل شده است، که عواقب بالقوه بدخیمی برای جنین به دنیا نیامده دارد."

او  افزود:‌ "این اصول راهنمای جدید به ما امکان خواهد داد تا از انجام درمان‌های غیرضروری بر روی زنان جوان پرهیز کنیم."

بر مبنای دستورالعمل قبلی، انجام پاپ اسمیر سالانه برای بیماری سرطان گردن رحم، باید سه سال پس از فعال شدن زن از لحاظ جنسی یا تا 21 سالگی آغاز شود.

سرطان گردن رحم یک سرطان با رشد آهسته است که ناشی از گونه‌های معینی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ، یک بیماری مقاربتی شایع میان زنان و مردان، است.

[عامل سرطان گردن رحم یک ویروس است؟]

در طول 30 سال گذشته،‌ میزان شیوع سرطان گردن رحم در آمریکا بیش از 50 درصد کاهش یافته است، که عمدتا به خاطر استفاده گسترده از غربالگری سرطان گردن رحم بوده است.

کد خبر 95657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز