همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: آقای احمدی نژاد کلیات مسائل مطرح شده در کمیته مشترک مجلس و دولت درباره اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها را پذیرفته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،حجت الاسلام میرتاج الدینی در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه 27 آبان مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمیته مشترک دولت و مجلس 7عضو دارد، افزود: در جلسه اخیر این کمیته با رئیس جمهور درباره چگونگی اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها سه ساعت بحث و بررسی شد.

وی گفت: رئیس جمهور معتقد است که اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها کار بزرگی است و در این زمینه باید دست دولت باز باشد.

میرتاج الدینی با بیان اینکه دغدغه‌های دولت در اجرای صحیح لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها اگر بیش از مجلس نباشد کمتر نیست، اضافه کرد: دولت و مجلس در این باره دغدغه‌های مشترکی دارند که امیدواریم بزودی همه این دغدغه‌ها رفع شود.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: دولت معتقد است اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در داخل یکی از وزارتخانه‌های موجود کشور امکانپذیر نیست بنابراین باید ساز و کار مستقلی در این باره ایجاد شود.

میرتاج الدینی با اشاره به مطرح شدن تاسیس سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها در کمیته مشترک دولت و مجلس خاطرنشان کرد: رئیس جمهور با کلیات این توافقات موافق است و فقط درباره برخی الفاظ ملاحظاتی وجود دارد که امیدواریم در آینده رفع شود.

وی گفت: درباره واریز درآمدهای حاصل از اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها پیشنهاد اولیه دولت تاسیس یک صندوق بود اما وقتی با مخالفت مجلس مواجه شد این پیشنهاد در قالب یک سازمان یا شرکت دولتی مطرح شده است.

میرتاج الدینی افزود: این سازمان به مانند شرکت‌های دولتی خواهد بود که بودجه آن در بودجه سالانه لحاظ می‌شود.

وی درباره اصل 53 قانون اساسی نیز گفت: در این باره هم مجلس و هم دولت تابع تفسیر شورای نگهبان هستند که بر این اساس درآمد حاصل از اجرای قانون وارد خزانه می‌شود و در این باره کلمه قانون یک بحث کلی است که می‌تواند بودجه سالانه یا قانون هدفمند کردن یارانه‌ها باشد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس اضافه کرد: در کمیته مشترک مجلس و دولت توافق شده است که درآمد حاصل از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها وارد خزانه شود.

میرتاج الدینی همچنین درباره برنامه پنجم توسعه کشور گفت: در این باره امروز نامه‌ای به معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور نوشته‌ام تا از تأخیر در ارائه لایحه برنامه پنجم توسعه به مجلس جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه پیش نویس اولیه لایحه برنامه پنجم توسعه در دولت تهیه شده است، افزود: در این باره بحث‌هایی نیز صورت گرفته است اما به دلیل آنکه ملاحظات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این باره به دولت رسیده، این ملاحظات را نیز در متن لایحه برنامه پنجم لحاظ خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در پاسخ به اینکه لایحه متمم بودجه سال 88 کی به مجلس ارائه می‌شود، گفت: در این باره هنوز بحثی نشده و اولویت ما ارائه لایحه بودجه 89 و قانون برنامه پنجم است.

کد خبر 95560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز