چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

قیمت زعفران در حال حاضر به 3‌میلیون تومان در هر کیلوگرم رسیده است.

قیمت زعفران به 2/3 تا 5/3میلیون تومان نیز رسیده بود اما به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان در حال حاضر روی 3‌میلیون تومان تثبیت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی بابیان اینکه برداشت زعفران در خراسان آغاز شده است، افزود: سطح کشت زعفران در کشور 57 هزار هکتار است که از این رقم 46 هزار هکتار در خراسان رضوی وجود دارد و تولید کشور 188‌تن برآورد می‌شود که از این میزان حدود 148تن در خراسان تولید خواهد شد.

محمد اسماعیل‌نیا تصریح کرد: کل تولید زعفران در دنیا 205‌تن برآورد می‌شود که حدود 188‌تن در ایران تولید می‌شود و استان خراسان به تنهایی 70‌درصد تولید زعفران جهان را برعهده دارد. وی گفت:  میانگین برداشت زعفران 3‌کیلوگرم در هکتار است که طی یک برنامه استراتژیک 10‌ساله در قالب 2برنامه 5‌ساله این میانگین به 10‌کیلوگرم افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه صادرات زعفران به همه کشورهای دنیا از جمله اروپا و ژاپن انجام می‌شود، افزود‌: سرنوشت زعفران دنیا باید در ایران تعیین شود و براساس آن استراتژی در سال 84 تدوین شد که به‌دنبال آن شورای ملی زعفران تشکیل شد و در جهت تقویت برند ملی زعفران مراحل نهایی را طی کرده و به‌زودی علامت تجاری ویژه زعفران ایرانی تدوین و اعلام خواهد شد.

کد خبر 95540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز