مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

گروه شهری: 25 آبان همایش تقدیر از دست‌اندرکاران آموزشی، اطلاع رسانی و تبلیغات سامانه مدیریت شهری 137 در تالار ایران‌زمین شهرداری برگزارشد.

دراین همایش، از سوی شکرالله عنایتی، مدیر مرکز سامانه 137 اعلام شد: روزانه 7 هزار تماس با سامانه 137 برقرار می‌شود به این معنا که هر خانوار تهرانی از سال 84 که زمان راه‌اندازی این سامانه بوده تاکنون 2بار از طریق 137 با شهرداری در تماس بوده است.

بر همین اساس وی اعلام کرد: براساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته بیش از55 درصد مردم تهران سامانه 137 را می‌شناسند که از این میان بیش از86درصد آنها از عملکرد این سامانه در حوزه‌های خدماتی، اجتماعی و فرهنگی اعلام رضایت داشته‌اند. 

از سوی دیگر، وی آمار مراجعات تلفنی به 137 از سال 84 تا‌کنون را دارای رشد اعلام کرد و افزود: در سال 84، 300 هزار، سال85 یک میلیون و 700 هزار و در سال 88 تا‌کنون یک‌میلیون و200 هزار تماس از سوی مردم با سامانه 137برقرار شده است.

محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این همایش طی سخنانی گفت: تبدیل شهرداری از سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی نشان‌دهنده رویکرد جدی مدیریت شهری در واگذاری اداره شهر به مردم است.

وی خواستار یافتن راهکارها و سازوکارهایی شد تا بر مبنای آن مردم در اداره حتی جزئی‌ترین موضوعات شهر، نقش داشته باشند.  ایازی با تاکید مجدد بر اینکه اداره کلانشهری چون تهران بدون مشارکت مردم تصوری واهی است، سطوح مشارکت مردم را به 4سطح خدمات شهری، فنی و عمرانی،  شهرسازی و فرهنگی اجتماعی تقسیم کرد.

وی به برخی مصادیق مشارکت مردم در سطوح مورد نظر اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در تفکیک زباله از مبدأ که به صرفه جویی 120 میلیارد تومانی برای شهرداری منجر خواهد شد ازجمله ثمرات این مشارکت اجتماعی است.

به گزارش همشهری، دیروز در پایان این همایش، به‌منظور نهادینه‌کردن مشارکت شهروندان در سطوح مختلف مدیریت شهری و الگوسازی مناسب در محلات شهر تهران از برگزیدگان و افراد نمونه در این ساختارها تجلیل شد.

کد خبر 95415

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز