یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: در آخرین روزهای آبان‌ماه، پاییز چهره عریان‌تری می‌یابد.

باران از امروز در مناطق غربی کشور شروع می‌شود و تا پایان هفته، سراسر کشور را در بر خواهد گرفت و دمای هوا نیز 8 درجه کاهش خواهد یافت.

نقشه‌های پیش یابی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که سامانه بارش‌زا روی دریای سیاه تشکیل شده  و از اواخر 25 آبان وارد کشور می‌شود و از فردا تا آخر هفته جاری در تمام مناطق کشور فعال خواهد شد.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، از اواخر امروز تا سه‌شنبه مناطق شمال غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی و به‌تدریج تا روز پنجشنبه علاوه بر استان‌های واقع در نیمه غربی، استان‌های نیمه شرقی نیز تحت‌تأثیر این سامانه قرار خواهند گرفت. بنابراین برای مناطق مذکور بارش باران، در مناطق سردسیر و مرتفع، بارش برف و وزش باد و سپس کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

همچنین سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای هشدار داده است دمای هوا در استان‌های مختلف کشور بین 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.دمای هوای استان‌های شمالی کشور تا 7 درجه کاهش خواهد داشت و استان‌های مرکزی نیز با کاهش دمای 5 درجه تا پایان هفته روبه‌رو خواهند شد.

در این اطلاعیه آمده است: در روز سه‌شنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان و جنوب آذربایجان غربی بارش باران و در مناطق مرتفع برف و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود.

در این روز در استان‌های کرمانشاه، ایلام و لرستان بارش از شدت بیشتری برخوردار است که سبب سیلابی شدن رودخانه‌ها می‌شود.براساس این اطلاعیه در روز چهارشنبه در استان‌های مرکزی، غرب استان اصفهان، همدان، زنجان، قزوین، قم، تهران، سمنان، اردبیل، غرب فارس و گیلان و مازندران بارش باران و در مناطق مرتفع برف همراه با آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود.

در این روز در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد شدت بارش موجب سیلابی شدن رودخانه‌ها می‌شود.در روز پنجشنبه نیز در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران با شدت کمتر و در مناطق مرتفع برف پیش‌بینی می‌شود.

طی سه شنبه تا پنجشنبه در نیمه غربی و طی روزهای پنجشنبه تا جمعه در شرق و شمال شرق کشور دمای هوا بین 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

کد خبر 95296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز