شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: قیمت سکه طلا که طی هفته گذشته در مجموع 25هزار تومان افزایش یافته بود، با عرضه سکه‌های ضرب‌شده بانک مرکزی در بانک کارگشایی، با کاهش قیمت مواجه شد.

صبح 23 آبان در پی اعلام خبر افزایش میزان حراج سکه در بانک کارگشایی و ورود سکه‌های ضرب شده بانک مرکزی به بازار، به‌تدریج از قیمت سکه کاسته شد؛ به‌طوری که قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید که روز پنجشنبه به رکورد 282هزار تومان هم رسیده بود، دیروز بعد از ظهر تا 270هزار تومان کاهش یافت.

بدین ترتیب با عرضه انبوه سکه‌ از سوی بانک مرکزی، سکه روز گذشته نسبت به پنجشنبه حدود 12هزار تومان ارزان شد. قیمت نیم سکه نیز 136هزار تومان و ربع سکه 68هزار تومان بود.

همچنین حراج سکه در بانک کارگشایی به‌منظور کنترل قیمت سکه شتاب گرفت.

قیمت پایه تعیین شده توسط بانک مرکزی برای حراج سکه بهار آزادی طرح جدید در بانک کارگشایی 267 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی 134 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی نیز 67 هزار تومان بود. سکه‌های بانک کارگشایی در بسته‌های 100 تایی به فروش می‌رود.

حراج سکه‌ها در بانک کارگشایی 3روز در هفته (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) در 2نوبت صبح و بعد از ظهر انجام می‌شود.بانک کارگشایی، از زیرمجموعه‌های بانک ملی است که در تهران دارای یک شعبه مرکزی در میدان محمدیه و 2شعبه دیگر در خیابان ولیعصر و خیابان ری است و 10شعبه نیز در شهرهای اصفهان، تبریز، زنجان، شیراز، قزوین، ‌کرمان، ‌کرمانشاه، مشهد، همدان و یزد دارد.

کد خبر 95208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز