همشهری آنلاین: تیم کاراته ایران در مسابقات کاراته جهان در رده‌های سنی جوانان و امید،‌ 3 مدال طلای مبارزات کومیته را به دست آورد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در ادامه مسابقات کاراته قهرمانی جهان که در رده‌های سنی جوانان و امید بر گزار می‌شود، امیر حسین‌پور از ایران موفق شد در مبارزات کومیته به مدال طلا دست یابد.

در این پیکارها که در شهر رباط مغرب بر گزار می‌شود، حسین‌پور، کاراته‌کای وزن 55- کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در نخستین گام کاراته‌کای چینی را باحساب ده بر صفر شکست داد و پس از آن حریف بوسنیایی را چهار بر یک مغلوب کرد، وی در دور سوم مبارزات خود هم با حساب شش بر چهار از سد حریف مصری گذشت و در دور بعدی پیکارها و در جدالی نفس گیر وسرنوشت‌ساز، در رقابتی نزدیک و فشرده، یک بر صفر رقیب سرسخت برزیلی خود را مغلوب کرد و به فینال راه یافت.

امیر حسین‌پور در مسابقه پایانی وزن 55- با شکست حریف انگلیسی خود مدال طلای جهان را با افتخار بر گردن آویخت و شادی را به اردوی کاروان کاراته ایران در رباط  آورد تا دیگر ورزشکاران کشورمان با رو حیه‌ای دوچندان، برابر رقیبان خود قرار گیرند.

همچنین بهمن عسگری، کومیته رو وزن 68- کیلو گرم کشورمان، در دور نخست رقیب خود از لیتوانی را 3 بر 0 شکست داد .

عسگری در دور دوم هم کاراته‌کایی از سوئیس را با همین نتیجه مغلوب کرد ، در دور سوم حریف اتریشی را 2 بر 0 ناکام کرد و در دور چهارم در مبارزه با حریفی از کرواسی 2 بر 0 پیروز میدان شد و پس از آن رقیب خود از مصر را 2 بر 1 شکست داد و بالاخره در فینال و در جدالی دشوار، حریف فرانسوی خود را هم 1 بر 0 شکست داد و مدال طلای این وزن را با اقتدار از آن خود کرد .

همچنین در مبارزات وزن منهای 76 کیلو گرم، علی فداکار ابتدا کاراته‌کای اسکاتلندی را مغلوب خود کرد و پس از آن آمریکا را نیز شکست داد ، در دور سوم برکاراته‌کایی از کشور ونزوئلا با حساب 1 بر 0 غلبه کرد .

فداکار در ادامه مبارزات خود با پیروزی بر کاراته‌کاهای مصر و مغرب به فینال را ه یافت و در مسابقه پایانی، با حساب 2 بر 1 حریف خود از فرانسه، دارنده عنوان قهرمانی دنیا را شکست داد و صاحب مدال طلای جهان شد .

هم اکنون در مسابقات کاراته بخش مردان، تیم ملی کاراته ایران با 3 مدال طلا در صدر جدول رده‌بندی مسابقات قرار دارد وتیم های فرانسه و ژاپن به ترتیب در رده‌های دوم وسوم هستند.

کد خبر 95142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز