به گزارش همشهریآنلاین، سید مهدی صباغ در این بازدید اراضی مربوط به مجتمع ایستگاهی فدک با مجموع زیربنایی بالغ بر ۴ هزار و ۸۰ مترمربع و اراضی مجتمع ایستگاهی سبلان با زیربنای حدود ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع را بهعنوان فضاهای مهم در راستای تحقق توسعه مبتنی بر حملونقل عمومی که در دستور کار توسعه قرار گرفتهاند دانست و گفت: ️در سالهای اخیر، رویکرد توسعه مبتنی بر حملونقل عمومی بهعنوان یکی از پیشرفتهترین رویکردهای توسعه شهری مطرح شده که بر تعامل و همافزایی میان حملونقل ریلی و کاربریهای شهری تأکید دارد. این رویکرد موجب ارتقاء کیفیت طراحی فضاهای شهری، افزایش کاربریهای مختلط، کاهش وابستگی به خودروهای شخصی، و ارتقای شیوههای حملونقل پاک نظیر دوچرخهسواری و پیادهروی میشود.
️به گفته صباغ، فضاهای اطراف ایستگاههای مترو باید بهگونهای طراحی شوند که امکان ترکیب کاربریهای مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی را فراهم آورند. این ترکیب، علاوه بر بهینهسازی استفاده از فضاهای شهری، به تمرکز خدمات در نقاط کلیدی کمک میکند و از پراکندگی و ترددهای غیرضروری در سطح شهر میکاهد.
️مجتمعهای ایستگاهی، با پاسخگویی به نیازهای جمعیتی و ساماندهی ترددهای روزانه، نقشی مؤثر در تحقق شهر مترومحور ایفاء میکنند و بهطور غیرمستقیم موجب توسعه مترو بنیاد همراستا با سبک زندگی شهروندان میشوند.
در جریان بازدید از اراضی مجتمعهای ایستگاهی فدک و سبلان، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ بر اهمیت توجه به کاربریهای ورزشی و تفریحی در طراحی و بهرهبرداری از این فضاها تأکید کرد و گفت:
️مجتمعهای ایستگاهی میتوانند فراتر از یک نقطه تردد، به محلی برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تبدیل شوند. استفاده از این اراضی برای ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی، نهتنها به رفاه ساکنان منطقه کمک میکند، بلکه موجب افزایش تعاملات اجتماعی و نشاط شهری خواهد شد.
️سید مهدی صباغ، سرپرست شرکت توسعه مجتمعهای ایستگاهی مترو تهران به همراه فاطمه تنهایی، شهردار منطقه ۸، از اراضی دو مجتمع ایستگاهی فدک و سبلان در نیمه شرقی خط ۲ مترو بازدید کردند.
کد خبر 951366
منبع: همشهری آنلاین
نظر شما