حق بیمه می‌دهیم، اما وقت دریافت خسارت برخی شرکت‌های ناتراز صنعت بیمه، در پرداخت خسارت‌ها تخلف یا تعلل می‌کنند تا کار به شکایت نزد بیمه مرکزی می‌رسد. ثبت بیش از ۱۰هزار و ۸۹۰شکایت در سال گذشته نشان می‌دهد که فرآیند پرداخت خسارت‌ها شفاف نیست.

تصادف

به گزارش همشهری‌آنلاین، حق بیمه می‌دهیم، اما وقت دریافت خسارت برخی شرکت‌های ناتراز صنعت بیمه، در پرداخت خسارت‌ها تخلف یا تعلل می‌کنند تا کار به شکایت نزد بیمه مرکزی می‌رسد. ثبت بیش از ۱۰هزار و ۸۹۰شکایت در سال گذشته نشان می‌دهد که فرآیند پرداخت خسارت‌ها شفاف نیست.

به گزارش همشهری، بیمه مرکزی اعلام کرده از مجموع کل شکایت ثبت شده علیه شرکت‌های بیمه، ۹۰درصد پرونده‌ها مختومه شده که ۶۲درصد حق با مردم بوده و علاوه بر این تکلیف ۱۰درصد پرونده‌های شکایت هنوز نهایی نشده است.

کارنامه شکایت در فروردین ۱۴۰۴

نهاد ناظر صنعت بیمه تعداد شکایت از شرکت‌های بیمه در فروردین امسال را ۱۳۱۷فقره اعلام کرده که هنوز ۲۴۶پرونده در دست بررسی است و از ۱۰۷۱پرونده رسیدگی شده، ۵۲۵پرونده به نفع شکایت‌کنندگان بسته شده است. بیمه آرمان، بیمه دانا و بیمه میهن ۳شرکتی هستند که بالاترین نسبت شکایت‌های علیه خود ثبت کرده‌اند و در بیش از ۷۰درصد شکایت‌ها رأی به نفع بیمه‌گذاران صادر شده است.

براساس آیین‌نامه ۷۱شورای ‌عالی بیمه، بیمه مرکزی موظف است درصورت قصور یا تخلف بیمه‌گران نسبت به اعمال تنبیه‌های انضباطی نظیر تذکر فنی به معاونان فنی، تعلیق فعالیت شرکت‌های بیمه دارای بیشترین شکایت در یک یا چند رشته بیمه‌ای و حتی لغو پروانه فعالیت شرکت‌های یادشده اقدام کند. نخستین بار از مهر سال گذشته نهاد ناظر صنعت بیمه با هدف حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنها اقدام به انتشار ماهانه وضعیت شکایت مردم از شرکت‌های بیمه کرده است.

بیمه‌گرانی که کام مردم را تلخ می‌کنند

  • تعداد کل شکایت‌ها در سال ۱۴۰۳؛ ۱۰۸۹۰فقره
  • تعداد شکایت بررسی شده: ۹۷۷۶فقره
  • تعداد رأی صادره علیه شرکت‌های بیمه: ۶۰۱۶فقره
  • تعداد شکایت‌های رد شده: ۳۷۶۰فقره
  • تعداد شکایت‌های در دست بررسی: ۱۱۱۴فقره

بیمه دانا در رتبه یک

  • تعداد شکایت ثبت شده: ۲۲۴۳فقره
  • شکایت بررسی شده: ۱۹۲۴فقره
  • رای صادره علیه شرکت: ۱۶۱۶فقره
  • تعداد شکایت در دست بررسی: ۳۱۹فقره
  • نسبت شکایت وارده به پرونده‌های رسیدگی شده: ۸۴درصد

بیمه آرمان در رتبه دوم

  • تعداد شکایت ثبت شده: ۱۰۷۵فقره
  • شکایت بررسی شده: ۹۵۲فقره
  • رای صادره علیه شرکت: ۷۸۵فقره
  • تعداد شکایت در دست بررسی: ۱۲۳فقره
  • نسبت شکایت وارده به پرونده‌های رسیدگی شده: ۸۲درصد

بیمه رازی در رتبه سوم

  • تعداد شکایت ثبت شده: ۶۱۱فقره
  • شکایت بررسی شده: ۵۲۲فقره
  • رای صادره علیه شرکت: ۴۱۰فقره
  • تعداد شکایت در دست بررسی: ۸۹فقره
  • نسبت شکایت وارده به پرونده‌های رسیدگی شده: ۷۹درصد

کد خبر 948435
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۳
    15 1
    ای کاش این نظارت ها و این گزارش ها ادامه داشته باشد ، شرکت های بیمه برای ارتقای خدمات خود و انجام وظایف خود علاوه بر نظارت و رسیدگی به شکایت ، همین گزارش های رسانه ها این شرکت ها را مجبور می کند در رقابت بازار بیمه تلاش کنند تا رضایت مشتریان اولویت کار آنها باشد .
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۳
    9 3
    1- ما نفت و قیر داریم ولی بزرگ راه و های وی و عوارضی نداریم. 2- ما ماشین الات راه سازی + پرسنل مربوطه ی راهسازی نداریم. 3- پارکینگ های عمومی کنار جاده ای جهت استراحت رانندگان نداریم 4- خدمات بی راهی مانند: درمانگاه--- اب نما ها + حوض و فواره - نماز خانه ی اقایان- کافی شاپ + رستوران + خدمات سرویس بهداشتی و کار واش و...نداریم.
  • رضا جلییان IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
    11 2
    بارعرض سلام بنده بیمه بدنه پارسیان داشتم حدود صد ملیون خسارت دیدم کارشناس پنحاه تومان براورد کرده ای سه ماه است که هنوز پنحاه تومان هم ندادن
  • ابوالفضل IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
    9 2
    بدترین بیمه با یک سال تاخیر در پرداخت دیعه
  • فلاحزاده IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
    3 0
    ما 4ساله هنوز نتونستیم خسارت بگیریم
  • احمد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
    4 0
    ماشین من تصادف کرد کارشناس بیمه .... تائید کرد مبلغ صدو هشتاد وپنج میلیون تومان به بنده خسارت وارد شده واز بیمه مقصر پرداخت شود دو ماه من را معطل کردند دست آخر صدو هفتاد میلیون تومان دادند بقیه را هم خودشان بالا کشیدند .کسی هست رسیدگی کند.من آبادان هستم. باتشکر.
    • مسلم IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
      2 0
      از شرکت بیمه به بیمه مرکزی شکایت کنید
  • هلال محمدی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
    4 0
    کسانیکه متوجه ناکارآمدی بیمه ای میشوند ، اگر مجددا در همان شرکت بیمه گری اقدام نکنند سواستفاده شرکتهای بیمه کاهش می یابد ، فقط خود مردم باید حواسمان را جمع کنند .
  • احد شیری IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
    4 0
    ب قران ۱۸ ماهه من تصادف کردم خسارت منو بیمه نمیده همش دنبال نخ سیا میفرسته
  • رضا IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
    3 0
    چرا این همه اجازه تاسیس شرکت بیمه میدین که اینجوری مردم رو گرفتار کردن
  • سیدمحمدلوح موسوی IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
    5 0
    در۳بهمن ۱۴۰۳ تصادف کردم ودر آخر اردیبهشت ۱۴۰۴ باکلی درد سر خسارت گرفتم هیچ کس جواب گو نبود از بیمه پارسیان خیلی افتضاحه
  • نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
    5 1
    بهترین بیمه آسیا بعد از آن ایران دیگه اون بقیه متاسفانه مورد اعتبارنیستند
  • بله US ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
    4 1
    من در سال ۱۴۰۳ تصادف داشتم و باید خسارت منو بیمه ایران پرداخت میکرد بیمه خودم هم ایران بود جهت خسارت مراجعه کردم ولی بیمه ایران اسلامشهر گفت یا باید برم نمایندگی یا هم اگر بیرون درست کنم فقط همین مبلغ پرداخت میشه نمایندگی تعویض میکنه و ماشین منو ناقص میکنه و تصمیم گرفتم دیگه از سال بعد ماشین خودم رو هم بیمه ایران نکنم
  • ایرانی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
    5 0
    اینها بیمه نیستن بنگاه پول شویی اند ....
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
    1 0
    مابه اعتماداینکه خسارتی داشته باشیم برابیمه کردن هزینه میکنیم ولی وقتی خصارت بشه اینقدمیچرخونندک ادم پشیمون میشه بنظره من وقتیکه کارشناس براوردهزینه میکنه بایدطی یکی دوروز پرداخت بشه.من نمیدونم این همه طولش میدن قضیش چیه
  • سعید مهدوی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۹
    1 0
    ایمان دارم بیمه سرمد از همه افتضاح تر و بدتر هستش ،شما رو به هر که می پرستید یه وقتی سراغ بیمه سرمد نرید که در واقع پولتون رو دور ریختید،
  • حیدری IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۰
    1 0
    سلام من بیمه آسیا دارم الان ماشینم خصارت دیده هشصد میلیون خسارت از نظر کارشناس بیمه الان سیصد داده تا شروع به کار کنم تا بقیه اش بعد اتمام کار فعلأ ازش راضی هستم
  • ناشناس IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۰
    0 0
    بیمه کوثر آشغال ترین بیمه موجود .بیمه فقط ایران