مجموع نظرات: ۲۹
چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۷
۲ نفر

پروژه های "پل و دسترسی خیابان شهید افتخاری" و "زیرگذر دوربرگردان بزرگراه شهید باقری در مجاورت بوستان یاس فاطمی" روز شنبه سوم خردادماه طی مراسمی به بهره برداری می رسد.

پل روگذر ارتش.باقری

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی صداقتی، سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه روز شنبه سوم خردادماه همزمان با سالروز افتخارآفرین آزادسازی خرمشهر، ۱۸۰ مین پویش امید و افتخار شهرداری تهران با افتتاح دو پروژه عمرانی برگزار خواهدشد، افزود: این مراسم به تکمیل و بهره برداری از دو پروژه ناتمام در مناطق ۱ و ۴ شهرداری تهران اختصاص یافته است.

در خصوص پروژه نخست که به تکمیل پل و اجرای دسترسی خیابان شهید افتخاری در منطقه یک اختصاص دارد، اظهار داشت: خیابان دارآباد یکی از معابر مهم و پرتردد در شمال شهر تهران به شمار می‌رود. عدم دسترسی مناسب از محله‌های پایین‌دست به این خیابان، علاوه بر تحمیل پیمایش مسیرهای اضافی به شهروندان، موجب انتقال ترافیک عبوری به معابر فرعی شده بود. مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته، احداث یک دستگاه پل در خیابان شهید افتخاری را به عنوان راهکاری مناسب معرفی و بدین صورت اجرای این پل در اوایل دهه۱۳۹۰ توسط شهرداری منطقه یک آغاز شد اما بزودی و به دلیل مواجهه با موانع و معارض، ساخت این پل متوقف شد.

وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های رها شده شهرتهران، معاونت فنی و عمرانی را به ازسرگیری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی مصمم کرد. بر همین اساس، تکمیل پل خیابان شهید افتخاری و احداث مسیر راست‌گرد خیابان افتخاری به بلوار اوشان از اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ در دستور کار سازمان مهندسی و عمران شهر تهران قرار گرفت.

صداقتی تاکید کرد: عرشه پل خیابان شهید افتخاری که از سال ۱۳۹۳ به‌صورت نیمه‌کاره رها شده بود، به‌دلیل آسیب‌های ناشی از شرایط جوی، نیازمند تعمیر و مرمت اساسی بود. وی افزود: در جریان عملیات تحکیم و بازسازی عرشه، ۸۸ تن انواع اتصالات فلزی، تعویض و نوسازی شد. گام های بعدی به مرمت و مقاوم سازی پایه‌ها و سرستون‌ها و در نهایت بهسازی عرشه اختصاص یافت.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران گفت: پل خیابان شهید افتخاری به طول ۲۹۰ متر و عرض ۱۹ متر با عرشه فلزی بصورت رفت و برگشت اجرا شده و هر مسیر دو خط عبوری را پوشش می دهد. وی احداث معبری به طول ۱۱۰ متر با عرض متوسط ۱۹ متر برای اتصال بلوار اوشان به پل، اجرای ۲۵۰ مترطول دسترسی راستگرد از جنوب خیابان افتخاری به سمت بلوار اوشان با عرض ۶ متر، احیای مسیر راستگرد از شمال بلوار اوشان(مژدی) به خیابان صحرا و احداث رمپ چپگرد از جنوب بلوار اوشان به سمت پل خیابان شهید افتخاری را از بخش های اجرایی این پروژه برشمرد.

صداقتی اتصال بلوار اوشان(مژدی) به خیابان شهید افتخاری و در ادامه خیابان دارآباد، تسهیل دسترسی از بزرگراه های ارتش و صیاد شیرازی به خیابان دارآباد، تسهیل دسترسی های محلی، حذف تردد از معابر فرعی منطقه را از جمله اثرات ترافیکی این گشایش دانست.

وی مهمترین موانع و معارضین اجرای پروژه را بخشی از یک ملک شخصی، قسمتی از دیوار کارخانه بازیافت، تیرهای روشنایی، تیرهای برق ۲۰ کیلو ولت لوله آب اعلام کرد.

تکمیل پل ۲۲۶ میلیاردی

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران در خصوص احجام عملیات اجرایی این پروژه گفت: برای تکمیل این پروژه، ۱۱۳۶۷ مترمکعب خاکبرداری، ۴۰۲۹۲ مترمکعب سنگ ریزی، ۶۶۶۴ مترمکعب بتن ریزی، ۴۵۹۶مترمربع قالب‌بندی، ۲۸۳ تن آرماتوربندی، ۲۲۴۸ مترطول جدول‌کاری، ۵۳۲ مترطول دیوارسازی، ۱۳۲۰ مترطول آبهای سطحی، ۷۸۳ مترمربع پیاده روسازی، ۲۵۵۰تن آسفالت، ۷ پایه انواع تابلوهای ترافیکی و ۴۳ پایه روشنایی نصب و اجرا شده است.

وی هزینه "تکمیل پل و اجرای دسترسی خیابان شهید افتخاری" را ۲۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

حذف دوربرگردان های شرق تهران

صداقتی در خصوص دومین پروژه قابل بهره برداری در روز شنبه گفت: غیرهمسطح سازی تقاطعات بزرگراه شهید باقری با معابر پرتردد، با هدف حذف دوربرگردان همسطح و ایمن سازی و روانسازی ترافیکی این بزرگراه در دوره ششم مدیریت شهری بشکل جدی دنبال شد. پل خیابان فرجام، پل شمال به غرب بزرگراه شهید زین الدین و پل دوربرگردان شمال به شمال در جنوب خیابان جانبازان(گلبرگ) نمونه های به ثمر نشسته این تلاشند. در این راستا، چهارمین تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری در قالب یک زیرگذر دوربرگردان زیربار ترافیک می رود.

وی یادآور شد: در سنوات گذشته در شمال بزرگراه شهید باقری در مجاورت بوستان یاس فاطمی، یک زیرگذر و دو دسترسی رمپ و لوپ احداث و بصورت نیمه کاره رها شده بود. سازمان مهندسی و عمران برآن شد تا با اجرای یک دسترسی جدید و بهره گیری از این پتانسیل رها شده، یک دوربرگردان غیرهمسطح با جهت ترافیکی جنوب به جنوب اجرا نماید. این پروژه در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و پس از افت و خیزهایی در بهار امسال به ثمر نشست.

صداقتی گفت برای تکمیل این پروژه، اجرای یک لوپ به طول ۳۰۰ متر با عرض ۷ متر و شعاع داخلی ۵/۴۲ متر شامل یک خط عبوری، اجرای یک پیاده رو به طول ۱۸۰ متر با عرض ۱.۵ متر بهمراه اجرای ۱۴۴ مترطول دیوار وزنی به ارتفاع متوسط ۵.۵ متر در ضلع شرقی پروژه و اجرای ۹۰ مترطول پیاده رو با عرض ۱ متر در ضلع غربی در برنامه کاری قرار گرفت.

وی اثرات ترافیکی تکمیل این پروژه را شامل حذف دوربرگردان همسطح(قبل از بزرگراه شهید بابایی در آینده)، ایمن سازی تردد، کاهش۲ کیلومتر پیمایش اضافی و ارتقاء دسترسی های منطقه ۴ دانست.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران ۱۳۰۰۰۰ مترمکعب خاکبرداری، زیرسازی۳۰۰ مترمکعب، ۲۰۰۰ مترمربع قالب بندی، ۳۵۰۰مترمکعب بتن ریزی، ۵۵۰ مترطول جدولکاری، ۴۸۱ تن بتن غلتکی و ۵۵۰ تن آسفالت را بخشی از احجام عملیات اجرایی این پروژه برشمرد.

وی هزینه "تکمیل زیرگذر دوربرگردان بزرگراه شهید باقری" را ۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 948392
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • محمد IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    19 4
    خیلی عالی
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
      11 3
      عده ای نسبت به پیشرفت تهران حسادت می کنند اگر ابادانی شهر و آرامش شهروندان را بانگاه سیاسی به شهردار گره نزنیم قطعا منافع عموم تامین خواهد شد منفی نگری نکنیم تشویق کنیم تا شاهد خدمات بیشتری باشیم..
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    16 8
    آقای زاکانی دست شما وهمکارانتاندرد نکنه چشم اصلاحاتی ها نمی توانند ببینن کور
  • عباس مهدی زاده MD ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    14 10
    سلام و خدا قوت شهرداری تهران بداند جنوب تهران هم وجود دارد مگه قرار نبود تمام بنگاه‌های باربری که جایشان هم آماده است بروند از تهران بیرون خدا وکیلی از ظهر به بعد بیایید خودتان ببینید از میدان هرندی تا میدان شوش تا ده شب ترافیک سنگین دوده کامیون ها و غیره یک پارک زیبا است ولی چه فایده جلو تر تا خدمات شهری یک سری مغازه و گاراژ است که زیبای آنجا را گرفته با تشکر فراوان
  • CH ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    11 5
    باتشکر از اینکه به فکر مردم هستید خواهش میکنم حتما حتما درارتقاگیفیت آسفالت اساسی بزرگراه هم اهتمام بیشتری معمول فرمایید بعضی از بزرگراه ها پس از دوسال نیاز به آسفالت مجدد دارد واین خیلی ناپسند میباشد
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    10 2
    شما اتوبان باقری را به اتوبان بابایی وصل کن برای ما بسه
  • عباس محب الزهرا سلام الله علیها IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    0 2
    سلام علیکم عرض ادب واحترام وآرزوی عافیت وتوفیقات روز افزون برای برادر مجاهد زاکانی عزیز واقعا ازروزاول بی حاشیه ترک فعل‌ها ومشکلات مدیر یتی ونقص پروژه های عمرانی شهردار های گذشته تهران را اصلاح میکنید . متاسفانه شهرداران تهران همیشه دنبال کمیت ورزومه بوده اند امثال قالیباف که اکثر پروژه هایش نیاز به اصلاح دارد درود به شرف دکتر زاکانی که تابحال داشته خرابکاریهای قبل را اصلاح میکند واقعا همین یک پروزه آخر اتوبان شهید باقری معرکه است کسانی که رفت وآمد دارند میدونند یعنی چی آفرین رحمت خدا به والدین شما موفق باشی بلدوزر ایرانی
  • مسعودقلی پور IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    2 1
    سلام اقایان دولت مدتیست این پروژه یادگارامام.زندگی مااهالی رابه چالش کشانده کشاندن بارترافیک به کوچه هاکه شاهکارنیست نمونه کوچه زمردی واقع درخیابان دستغیب که متاسفانه بنده ساکنم فکرکنم تایه فاجعه اتفاق نیفته تکلیف ماهمینجوری بایدباترس ودلحوره سرکنیم ازترس موتورسیکلتهاوخودروهادیگرخسته شدیم
  • مهدی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    0 4
    خسته نباشید ودست مریزاد به جناب زاکانی.با اینکه من یک اصلاح طلبم ولی نمیتوانم از کارهای بزرگ وارزشمند آقای زاکانی گذر کنم.انصافا بسیار بهتر از شهراداران سابق واسبق عمل کردند.اجرتون با خدا
  • سید IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    1 2
    باسلام و تشکر از سازمان عمران مهندسی شهرداری و راهور که با حمایت‌های دکتر زاکانی در باز کردن گره های ترافیکی که باستی مدت ها پیش این امر انجام میشد. و نقش مهمی در ترددها را دارد. به نوبه خود تشکر میکنم. ان شاءالله که طرح های این چنینی ادامه دار باشد.
  • پارسا IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    0 1
    چرا زیرگذر باقری شمال به بابایی وصدرغرب بعد از گذشت چندین سال افتتاح نمیشه که میتونه کلی از بار ترافیکی خیابان هنگام و امام علي را کم کند
  • محمد کمال ناظری IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    1 1
    انتهای بزرگراه باقری در قدیم زیر گذری به اتوبان بابایی غرب وجود داشت اما مسدود شده .چرا این مسیر بازسازی نمیکنید ؟
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    2 2
    دم شما گرم آقای زاکانی خدا حفظتون کنه
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    4 0
    فیل هوا کردند. خب وظیفه تان را انجام دادید حقوق می گیرید که همین کارها را انجام‌ بدید
  • وحید IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    3 0
    خدایا باز هم افتتاح پروژه عمرانی در تهران ...پس مترو اهواز چی....
  • عباس زمانی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    2 0
    پروژه کنارگذر پاکدشت سال ۸۵ شروع شده کل این پروژه ۳۳ کیلومتر است که فقط ۸ کیلومتر انجام شده عرضشو دارید اینو تموم کنید پروژه جدید شروع نکنید
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    3 1
    بسم الله الرحمن الرحیم باقی بقایتان جانم به فدایتان مرگ بر اسرائیل بچه کُش مرگ بر صهیونیسم خون آشام بنده حقیر کمرم شکسته است و پلاتین دارد درد دارم اما شکر خدا سر پا هستم برايم دعا کنید
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    1 0
    پروژه ها، مترو، ترافیک، کمبود ایستگاه و کارهای مهم تری هم وجود داره که فقط در شهر تهران نیست و مردم رو هر روز اذیت میکنه و اطراف تهرانه به اونا هم برسید بد نمیشه.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    2 0
    2ساله که زیرگذر آبشناسان و جنت آباد در حال احداثه، و کلی مشکل برای اهالی منطقه و تردد غرب به شرق ایجاد کرده، هنوز هم افتتاح که نشده هیچ، خروجی آبشناسان به باکری جنوب را هم بستن. معلوم نیست چی توی این پروژه هست که نفهش در راه نیفتادنشه
  • حسین IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    2 0
    ا این پروژه را در خرمشهر اجرا کنید
  • علی IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۳
    0 0
    باعرض سلام آسفالت خیابان‌ههای فرعی بسیار بد دست انداز زیاد اتوبان ها هم اگه راهور مظلوم ونیروی انتظامی مظلوم نباشه ۱متر هم نمیشه ادامه بدن میدان فتح انتهای یادگار جنوب خیلی کند پیش میره مردم خیلی تو عزابن آقا نفت فراوان قیر زیاد تولید کنید لطفا از شورای شهر تقاضا میکنم شهرداران با خدا وبا وجدان بزاره آقای زاکانی هم محض رضای خدا کار میکنه واقعا برای هر انسان که فقط دغدغه مردم رو داره دعا نمیخواد خود خدا میبینه و پاداش دنیا وآخرت رو لحاظ میکنه درود به شرف شهرداران پاک