دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که تماشای تلویزیون درکنار افسردگی مادر و زندگی در محله‌ای ناآرام باعث افزایش پرخاشگری در کودکان می‌شود.

در مطالعه‌ای که توسط دکتر جنیفر مانگلو از دانشگاه سلامت عمومی آلبانی در نیویورک انجام شد، آمده است: هر ساعت تماشای تلویزیون به‌طور مستقیم در مقیاس صفر یا 30 باعث افزایش 16 صدم پرخاشگری کودکان می‌شود و به‌طور غیرمستقیم 9 صدم درصد افزایش خشونت در آنها را در پی دارد.

جنیفر مانگلو و همکارانش اطلاعات از منازل 3 هزار و 128 کودک را که بین سال‌های 1998 تا 2000 به دنیا آمده بودند به وسیله تلفن جمع‌آوری کردند.عوامل زیادی در پرخاشگری کودکان نقش دارند که از جمله می‌توان به استرس و افسردگی مادران، سلامت مادران و رفتار والدین و رفتارهای پرخاشگرانه مادر و همچنین زندگی در محله ناآرام و ناامن اشاره کرد.

پژوهشگران در این بررسی پی بردند کودکانی که کتک می‌خورند  یا مادرانی که افسردگی دارند بیشتر پرخاشگری می‌کنند.محققان با کنترل این عوامل و فقط بررسی تأثیر تماشای مستقیم و غیرمستقیم تلویزیون به این نتیجه رسیدند که مشاهده تلویزیون اثرات قابل‌توجهی در رفتار خشونت بار کودکان دارد.

محققان با بررسی دیگر عوامل پرخاشگری در کودکان دریافتند که تلویزیون یکی از مهم‌ترین علل پرخاشگری است.

گفتنی است والدین باید نقش یک فیلتر را برای کودکانشان در دیدن تلویزیون بازی کنند؛ یعنی در صحنه‌های خشونت بار در تلویزیون به بچه‌ها توضیح دهند که این تصاویر واقعی نیستند.

کد خبر 94792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز