شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

گروه ورزشی: مرحله مقدماتی پنجمین دوره والیبال باشگاه‌های جهان در شرایطی با صعود 3 تیم اروپایی ایتالیا، لهستان و روسیه و پیکان ایران همراه شد که هیچ کارشناسی در محل برگزاری مسابقات در حضور برترین‌های جهان، صعود تیم پیکان را پیش‌بینی نمی‌کرد.

 پیکان در شرایطی در نخستین حضور جهانی خود پس از چند قهرمانی در آسیا به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت و حریف نماینده ایتالیا شد که همچنان با مشکل کمبود بازیکنان جایگزین مواجه است. پیکان بدون یاران کمکی و بازیکنان خارجی، با حذف نماینده قدرتمند
آمریکای جنوبی به مرحله نیمه‌نهایی رسید و سایت فدراسیون جهانی از این تیم به عنوان بزرگ‌ترین شگفتی‌ساز جام پنجم یاد کرد.

پیکان با وجود عدم همراهی بازیکنان شاخص با آنالیز دقیق حریفان و با تاکتیک‌های متنوع توانست در میان ناباوری در جمع 4 تیم برتر قرار گیرد. این تیم با برتری قاطع مقابل العربی قطر 2 ساعت پراضطراب را تا پایان دیدار نمایندگان لهستان و برزیل پشت سر گذاشت و با شکست سی‌مد برزیل در آخرین بازی دور مقدماتی، مقابل پلماتوی لهستان خیالی آسوده از بابت صعود پیدا کرد. پیکان در گروه دوم که نماینده لهستان با 6 امتیاز صدرنشین شد با کسب 5 امتیاز موفق شد بالاتر از نمایندگان برزیل و قطر بایستد و به عنوان تیم دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

انتقام پیکان از مصری‌ها

پیکان در آخرین بازی دور مقدماتی در کمتر از دو ماه برابر العربی قطر قرار گرفت. بار قبل در مرحله نیمه‌پایانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در دبی این تیم را با دو بازیکن کوبایی شکست داده بود. این بار هم در آخرین گام مسابقات باشگاه‌های جهان با ترکیب تیم منتخب‌اش کشورهای عربی را مغلوب کرد. العربی قطر پس از آنکه در آخرین لحظات قبل از شروع مسابقات موفق به جذب دو بازیکن تیم ملی کوبا نشد، با پرداخت هزینه سنگین توانست دو بازیکن سرشناس مصری و یک بازیکن تونسی و بحرینی را هم به جمع نفرات خود اضافه کند.

امتیاز تیم العربی حضور دو بازیکن مصری بود که با غیبت احمد عبدالله، پاسور تیم ملی مصر کار پیکان در مهار احمد عبداللهی در حمله روی تور آسان‌تر شد. این بازیکن که در لیگ جهانی والیبال در قاهره، نقشی موثر در ناکامی تیم ملی ایران در راه صعود به لیگ جهان را داشت، این بار با آنالیز صورت‌گرفته توسط مثلث دفاعی محمد کاظم، آرش کمالوند و محمد موسوی کاملا مهار شد.پیکان در یکی از بهترین‌ روزهای خود با تاکتیک حساب شده، موفق به شکست دوباره العربی شد.

جدال سخت برای رسیدن به فینال

پیکان در حالی امروز برای راهیابی به فینال ساعت 20:30 به وقت تهران به دیدار ترنتینو از  ایتالیا می‌رود که حریف امروزش مانند لهستان تیمی بین‌المللی،‌ حرفه‌ای و یکی از شانس‌‌های اصلی قهرمانی به شمار می‌رود. در ترکیب تیم ایتالیایی، ماتی‌کازیسکی کاپیتان بلغاری این تیم همراه خوان توره‌نا و وی‌سی‌تو نقش محوری و پررنگی دارند.

استویچف، سرمربی بلغاری قبل از رویارویی با پیکان گفت: «تیم ایران تیمی است که نمی‌توان در مقابل آن ریسک کرد. آنچه باعث تعجب من شد این بود که نماینده ایران و آسیا در 3 بازی با 3 تکنیک متفاوت ظاهر شد و همین موضوع باعث نگرانی من و شاگردانم شده است.»

کد خبر 94592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز