رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه بودجه عمرانی شهرداری‌ها از بودجه عمرانی دولت بیشتر است، گفت: روابط عمومی‌ها مشاور اصلی شهرداری‌ها هستند.

نشست مدیران ارتباطات شهرداری‌های کشور

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود نصرتی، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نخستین نشست مدیران ارتباطات شهرداری‌های کشور در ساختمان بلدیه گفت: ۱۲۰ سال است که قانون بلدیه را داریم و اکنون با ۱۴۵۰ شهرداری کار مدیریت شهری انجام می‌شود ولی روش‌هایی قدیمی روابط عمومی در این دوران کارایی ندارد. باید باهوش‌ترین افراد در عصر رسانه، نقش روابط عمومی را عهده‌دار باشند. اخبار در هر ثانیه تولید و جمع آوری و بازنشر می‌شود. تمام شهروندان خبرنگار هستند و محتوا را در شبکه های اجتماعی بارگذاری می‌کنندباید از ظرفیت هوش مصنوعی بهره برداری کنیم.

وی افزود: ۷۶ در صد جمعیت ۸۵ میلیونی کشور شهر نشین هستند. اگر ثانیه‌ای در اطلاع رسانی دیر کنیم و اطلاعات اشتباه به شهروندان برسد تمام ظرفیت مدیریت شهری تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

نصرتی گفت: بودجه عمرانی شهرداری‌ها ۲۳ درصد بیشتر از بودجه عمرانی دولت است. ۹۰۰۰ همت سرمایه بخش خصوصی داریم که تا ۳۰ درصد آن قابل مدیریت در شهرها است. عددهایی که اشاره کردم بی‌نظیر است. پس می‌بینید چه وظیفه سنگینی برای آگاهی رسانی و اطمینان بخشی داریم

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: خیلی اوقات مشاور اصلی شهرداری و حسگر مهم وقایع شهری دوستان روابط عمومی هستند. باید بهترین‌ها در روابط عمومی‌ها چیدمان شوند زیرا الان اطمینان بخشی حرف اول را می‌زند. احتیاج داریم چارت روابط عمومی‌ها بازنگری شود. متولی پیشنهاد دهنده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهد بود. احتیاج داریم که پیش‌نویس و مسیر آماده و پیگیری شود تا به نتیجه برسد.

وی افزود: امسال سال سرمایه گذاری است اما ظرفیت لازم برای زیرساخت‌های انرژی مهیا نیست. باید دید مردم چه انتظاری دارند و شهرداری ها چه نقشی در میزان و فناوری مصرف دارند. مثلاً در روشنایی فضای سبز.

نصرتی با ذکر مثالی گفت: تبدیل نمره ۱۹ به ۲۰ سخت تر از تبدیل نمره ۲ به ۱۰ است. در خیلی از شهرهای ما وضعیت عمرانی به اندازه همان نمره ۲ است. باید کارهایی که اطمینان بخش است را جدا کنیم تا مردم باور کنند که یک هوشمندی درکار است.

تعریف فهم مشترک

الیاس حضرتی، رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در این مراسم گفت: ابتدا روابط عمومی را برای تعریف منافع مشترک در سازمان و ذینفعان می‌شناختند اما اکنون روابط عمومی را برای تعریف فهم مشترک بین سازمان و ذینفعان می شناسند.

وی افزود: نیازمند حرکت مشترک در زمینه فهم مشترک می‌شناسیم. اگر قرار است در سازمانی در شرایط سخت یک اتاق بحران تشکیل شود باید روابط عمومی در آن حضور داشته باشد. در غیر اینصورت موضوع اطلاع‌رسانی در ماجرای هواپیمای اوکراینی تکرار می‌شود که در آن همه نباید ها انجام شد اما دیدیم که در حادثه انفجار بندرعباس، کانال‌های مشخصی برای رسانه‌ها، مردم و خانواده‌های آسیب‌دیده تعیین شد. روابط عمومی‌ها به صورت منظم اطلاعات صحیح را اعلام می‌کردند و مقامات هر شب اطلاعات جدید را بیان می‌کردند.

حضرتی با اشاره به مذاکرات ایران و آمریکا اظهار کرد: بحران یک آثاری دارد و مدیریت بحران نادرست آثار بدتری دارد. از ده سال قبل نظرسنجی‌ها مسائل اقتصادی از تورم تا تحریم‌ها را مهمترین مشکل کشور می‌دانند و دروغ گفتن مشکل را بدتر می‌کند.

وی گفت: روابط عمومی‌ها باید امور انجام شده را به هنرمندانه ترین شکل و با زبان گویا به اطلاع مردم برسانند

کد خبر 945793
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

بیشتر

دیدگاه خوانندگان امروز

بیشتر

پر بیننده‌ترین خبر امروز

بیشتر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha