گروه اجتماعی: معاون امور فرهنگی کمیته امداد گفت: هدفمندکردن یارانه‌ها افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه را به‌دنبال خواهد داشت.

حمید رضا ترقی در نخستین همایش کشوری تجلیل از امدادگران پیشکسوت سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها بخشی از هزینه‌های کالاهای استراتژیک خانواده تحت پوشش قرار نمی‌گیرد که باید در این لایحه به‌گونه‌ای لحاظ شود که از طریق پرداخت نقدی یارانه به اقشار دهک‌های پایین این تاثیرات را کاهش دهیم.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به شناسایی دهک‌های پایین جامعه گفت: کمیته امداد در این راستا بیشتر خانواده‌های دهک‌های پایین اول، دوم و سوم جامعه را به‌منظور تسریع در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها شناسایی کرده است.

افزایش مراجعین به کمیته امداد

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد نیز در گردهمایی معاونین حمایت و سلامت خانواده این نهاد در سخنانی با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: اجرای این طرح ممکن است مراجعین به کمیته امداد را افزایش دهد و غیر از اینکه عنایتی به افراد تحت پوشش این نهاد می‌شود، مراجعین ما طبعا زیاد خواهد شد.

حبیب‌الله عسگر اولادی افزود: ما باید برنامه‌ریزی کنیم در این هجمه احتمالی مراجعین چه‌کار کنیم. آیا این افراد را تحت پوشش بیاوریم و برای دولت و نظام نان‌خور درست کنیم یا ببینیم مشکلات‌شان چیست و آنها را رفع کنیم و حتی اگر اعتباری بیش از آنچه داریم بخواهد، باید طراحی بشود و بتوانیم این اعتبارات را از جاهایی جذب کنیم که در اثر هدفمند کردن یارانه‌ها یک‌دفعه افراد زیر پوشش را به دو یا سه برابر بالا نبریم.

هزینه‌های افزایش مستمری تأمین نشد

ترقی اما از افزایش 50 درصدی مستمری در راستای اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و گفت: افزایش مستمری پیش‌بینی شده در بودجه به میزان 40 درصد است و با وجود اینکه این مصوبه سال 73 به تصویب رسیده، اما تاکنون اجرایی نشده است.

در حال حاضر 4 میلیون و 200 هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش کمیته امداد هستند که با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش 50 درصد این مبلغ، دو برابر خواهند شد.

کد خبر 94560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز