گروه اجتماعی: رئیس انجمن مبارزه با آسیب‌های رفتاری، با هشدار نسبت به شیوع مصرف اعتیادآورهای صنعتی گفت:

تا جایی مصرف این مواد در سطح جامعه گسترش یافته است که با یک تلفن، «اکس» و «شیشه» را به خانه مصرف‌کننده پیک می‌کنند!

بهرام یگانه، با هشدار جدی نسبت به شیوع روزافزون مصرف اعتیادآورهای صنعتی در جامعه تصریح کرد: مسئولان باید با قاچاقچیان و واردکنندگان این مواد به کشور و تولیدکنندگان داخلی آنها به‌طور جدی مقابله کنند، چون جان فرزندان ایرانی به‌شدت در خطر است.

این تحلیلگر اجتماعی با اذعان به اینکه «مصرف شیشه بیداد می‌کند»، خاطرنشان کرد: سرعت مصرف شیشه در سال‌های اخیر چندین برابر شده و تا حدی افزایش پیدا کرده که دیگر بسیاری از ورودی‌های جدید به چرخه اعتیاد، از مواد‌مخدری چون تریاک آغاز نمی‌کنند بلکه مستقیما به سراغ مصرف موادی چون کراک و شیشه می‌روند که اگر کسی به دادشان نرسد، ظرف یکسال از پا درمی‌آیند.

در همین زمینه مدیرکل امور اجرایی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر ریاست‌جمهوری با بیان اینکه تریاک، رتبه نخست مصرف توسط معتادان را در کشور دارد گفت: کراک و شیشه به‌دلیل سهولت در مصرف و قیمت پایین‌تر، مواد‌مخدر مصرفی بعدی در کشور است.

مسعود زاهدیان اظهار داشت: گرایش اقشار جامعه به‌خصوص جوان برای مصرف مواد‌مخدر صنعتی از قبیل، شیشه، کراک، کریستال و... زنگ خطری برای کشور است. زاهدیان به گرایش مصرف مواد‌مخدر صنعتی در کشور اشاره و عنوان کرد: علت اصلی استفاده از این مواد تبلیغات سوء شبکه‌های قاچاق در مورد تاثیر مصرف این مواد روی شادابی، جوان ماندن، لاغری و... است.

وی با بیان اینکه مصرف مواد‌مخدر صنعتی از قبیل شیشه، قرص‌های اکستازی، مواد نیروی‌زای بدنسازی‌ و... بخشی از موادی هستند که اثرات مخدر و روانگردانی دارند و قاچاقچیان مواد‌مخدر این را کذب می‌دانند، خاطرنشان کرد: اطلاعات علمی و پژوهش‌های ما نشان داده اثرات مواد مصرفی صنعتی بعد از یک مدت مخرب‌ترین تاثیرات را برای فرد به‌دنبال دارد.زاهدیان افزود: ترتیب مصرف مواد‌مخدر در کشور تریاک، کراک افغانی، هروئین، شیره تریاک، حشیش، کریستال و... است که برای مسئولان کشوری نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند.

بهرام یگانه نیز با اذعان به اینکه متأسفانه دسترسی به مواد در جامعه بسیار آسان و سهل‌الوصول شده است، تصریح کرد: مواد باید آنقدر از دسترس مردم دور باشد که متقاضی برای دسترسی به آن، مجبور به طی کردن کیلومترها راه باشد، نه اینکه به محض اینکه اراده کند، مواد در کمترین زمان ممکن در اختیارش قرار گیرد.

کد خبر 94557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز