مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: طراحی و ساخت ماهواره‌های دانشجویی اجرایی می‌شود

طراحی و ساخت ماهواره‌های دانشجویی توسط سازمان فضایی ایران و با همکاری سه دانشگاه اجرایی می‌شود

به گزارش سازمان فضایی ایران، دکتر فرقانی، معاون وزیر و رئیس این سازمان در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: "اجرای این پروژه‌ها در دولت نهم آغاز شده و مطابق برنامه زمانبندی در حال پیشرفت است".

وی افزود: "ساخت و بهره‌برداری از ماهواره‌ای با کاربرد سنجش از راه دور از دیگر برنامه‌های سازمان فضایی ایران است که کار طراحی و ساخت آن با استفاده از نیروهای توانمند داخلی انجام خواهد شد".

رئیس سازمان فضایی ایران خاطر نشان کرد: "طراحی و ساخت ماهواره‌ای مشترک با کشورهای اسلامی نیز در دستور کار مسئولین قرار دارد".

وی ادامه داد: "هم اکنون در مرحله مذاکره با کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی هستیم تا بتوانیم کار ساخت و بهره‌برداری از این ماهواره را که کاربردی سنجشی خواهد داشت، عملیاتی کنیم. "

دکتر فرقانی در خصوص آخرین وضعیت ماهواره مصباح نیز تصریح کرد: "با توجه به تعهدات شرکت خارجی، پرتاب این ماهواره باید توسط آن‌ها انجام می‌شد که هم اکنون در حال مذاکره برای عملیاتی شدن آن هستیم".

وی تأکید کرد: "در صورت اجرا نشدن تعهدات طرف خارجی، این ماهواره با اتکا به توانمندی‌های بومی و به کمک پرتابگرهای داخلی به فضا فرستاده خواهد شد".
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: "ایجاد ایستگاه مراقبت فضایی، ایجاد ایستگاه های مرجع GPS در سراسر کشور و همچنین حفظ و نگهداری سه نقطه مداری متعلق به ایران از دیگر اولویت های برنامه‌های فضایی کشور است".

کد خبر 94450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز