شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

امیر حسینی: حکایت ما و شما در نمایشگاه مطبوعات؛ جایی که دور هم جمع شدیم و یکدیگر را ملاقات کردیم و از دغدغه‌هایمان برای هم گفتیم.

از دیروز گفتیم و برای فردایمان نیز حرف زدیم تا شاید بیشتر از دیروزمان، از باهم بودن‌مان لذت ببریم. برای ما که خوش گذشت و خیلی چیزها به دست آوردیم. آری شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های امسال با شعار «ارتقای جایگاه رسانه» و تعمیق اخلاق حرفه روزنامه‌نگاری برگزار شد.

ایجاد فرصتی طلایی جهت تعامل نزدیک و دوسویه بین اصحاب رسانه با مخاطبان از جمله کارکردهای نمایشگاه مطبوعات است که در یک دوره هفت روزه سعی بر آن شد تا این ارتباط معنایی واقعی به خود گیرد.

برای همه آنهایی که در تعریف ارتباطی «مخاطب» می‌نامیم، فرصت طرح نظرات، پیشنهادات، انتقادات، دغدغه‌هایشان برای مدیران مسئول، سردبیران، دبیران، خبرنگاران و نویسندگان رسانه‌ها پیش آمد و برای ما هیچ چیز با اهمیت‌تر از این نبود که از نظرات شما بهره ببریم.

مخاطب محوری، دغدغه اصلی بسیاری از رسانه‌ها به خصوص همشهری و نشریه همشهری جمعه است. ما نیز سعی کرده‌ایم و سعی می‌کنیم به این مهم توجه داشته باشیم. در نمایشگاه مطبوعات در درفترچه خاطراتمان پای دغدغه‌ها و انتظارات شما نشستیم و شما هم برای ما نگاشتید آنچه را که در دل داشتید. باهم حرف‌هایتان را مرور می‌کنیم تا با تکرار این حرف‌های زیبا، ذهنمان برای خاطر شما نوشتن را تمرین کرده باشد.

بعد معنوی

یکی از بازدیدکنندگان غرفه همشهری جمعه سیاوش رسولی است. او که یکی از جوان‌ترین علاقه‌مندان به همشهری جمعه است.درباره همشهری جمعه چنین می‌گوید:از لحاظ کیفیت و محتوای عالی است. به نظر من چون بعد معنوی دارد اگر از زوایای متعدد به موضوعات بپردازد و برای جوانان فرهنگ‌سازی کند و به رفع مشکلات فرهنگی اجتماعی جامعه بیشتر بپردازد، بهتر است.

وی درباره نحوه دریافت نشریه چنین می‌گوید: می‌دانم که این هفته‌نامه در مکان‌های مذهبی تهران و علی الخصوص نماز جمعه توزیع می‌شود. این خوب است که این نشریه به دست مخاطبین مذهبی خود می‌رسد ولی اگر تبلیغات در مورد وجود چنین نشریه‌ای بیشتر شود خیلی خوب است.

رسولی در پایان صحبت‌هاش از کلیه کسانی که در چاپ و انتشار همشهری جمعه زحمت می‌کشند تشکر کرده و گفت:من شخصا مشکل خاصی در مطالب همشهری جمعه ندیدم و امیدوارم این نشریه همیشه جمعه ها در کنار ما باشد.

 نگهداری در آرشیو

 کارشناس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یکی دیگر از بازدیدکنندگان غرفه همشهری جمعه است. او که یک سال است در نماز جمعه تهران نشریه همشهری جمعه را مطالعه می‌کند، معتقد است:همشهری جمعه مباحث خوبی را شروع کرده. به نظر من این خوراک فرهنگی برای نماز‌گزاران نمازجمعه لازم بود. جعفر دولت یاری می‌گوید: من شخصا تمام شماره‌های این نشریه دینی مذهبی را دریافت کرده‌ام و در خانه نگهداری
می‌کنم.

 واقعا جای یک چنین نشریه‌ای در نماز جمعه خالی بود. دولتیاری که به مباحث دینی همشهری جمعه و پرونده‌های آن علاقه خاصی دارد، می‌گوید: به نظر من اگر مباحث پزشکی، دینی و صفحه‌ای با داستان‌های دینی برای کودکان به این نشریه اضافه شود دیگر جای هیچ بحثی باقی نمی‌ماند.

گرفتن روحیه

 اسفندیار نوروزی طالقانی از نماز‌گزاران  جمعه و از میهمان‌های غرفه همشهری جمعه است. او که این نشریه را در نماز جمعه تهران  یا مسجد جامع محله خود دریافت می‌کند چنین می‌گوید: در نماز جمعه که یک پایگاه منادی و وحدت امت اسلامی است، وقتی که نماز‌گزاران بیرون می‌آیند و حاصل تلاش یک هفته‌ای زحمت‌کشان همشهری جمعه با مطالب دینی- سیاسی را دریافت می‌کنند، بیشتر روحیه می‌گیرند.

 علی الخصوص در عصر و زمانی که ما در زمان غیبت حضور داریم چاپ چنین نشریه‌هایی خیلی تاثیر گذار است. او از چاپ اخبار و وقایع به‌روز در همشهری جمعه تشکر کرده و گفت: نکته مهم نوع تحلیل‌ها در این رسانه است که از زوایای مختلف به موضوعات می‌پردازد. همشهری جمعه مطالب را به روز و از همه ابعاد بررسی کنند.

رایگان

سلطانی از دیگر مخاطبان همشهری جمعه در نمایشگاه مطبوعات است. او می‌گوید: تقریبا 20-30 شماره خوانده‌ام. واقعا جالب است که در این زمانه که همه چیز را باید با پول تهیه کرد شما حاصل زحمتتان را  در چند صفحه به صورت رایگان در اختیار جمعی نمازگزار  قرار می‌دهید.

خیلی جای تشکر دارد و واقعا جای چنین کاری در نماز جمعه تهران خالی بود. محسن سلطانی معتقد است نشریه‌ای با چنین محور‌ها و محتویاتی واقعا تاثیر خیلی خوبی بر روی مردم و مخصوصا جوانان دارد و سطح فرهنگی مردم را بالا می‌برد و اگر به حلقه‌های گمشده دین هم بپردازید بهتر است. وی از مطالب ورودی پرونده‌ها ابراز رضایت دارد و پس از آن ازگزارش‌های میدانی.

همشهری جمعه

کد خبر 94093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز