چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سگی که با بالا و پایین پریدن روی سینه صاحبش او را از حمله قلبی نجات داد، جایزه گرفت.

خبرگزاری آلمان از سیدنی گزارش داد، تکا، سگ گله 3 ساله جایزه جامعه سلطنتی جلوگیری از ظلم به حیوانات (RSPCA) را به خاطر نجات جان جیم توزیئو (Jim Touzeau) پس از آنکه دو سال پیش از حال رفت، گرفت.

این پیرمرد 71 ساله در مراسم اعطای جایزه در مریبورو، کوینزلند، گفت: "قلب من به طور قطعی از کار افتاده بود. به واقع نمی‌دانم آیا او دوباره قلبم را به کار انداخت یا نه، اما دکترها گفتند اگر به هوش نیامده بودم و برای کمک تماس نمی‌گرفتم، مرده بودم."

پزشکان گفتند درمان تکا به اندازه‌ای کفایت کرد تا توزیئو بتواند خود را به تلفن رسانده و تقاضای کمک کند.

وی گفت: "او واقعا با دو پای جلویی‌اش به سینه من ضربه می‌زد. حتما فکر می‌کرده بهتر است بیدارم کند وگرنه غذایی گیرش نمی‌آید."

عملیات امداد این سگ به همین جا ختم نشد. تکا به سرعت به خیابان رفت و پارس کرد و بالا و پایین پرید تا توجه عابران را به خود جلب کند.

توزیئو به بریسبین تایمز گفت با سگش خیلی دوست است. او که در کار تولید شیشه‌ است، گفت: "من تکا را سه سال پیش خریدم. او هیچ‌وقت از کنار من دور نمی‌شود. از آنجا که ما فقط همدیگر را داریم، من به او وابسته شده‌ام و او هم به من."

مایکل بیتی، سخنگوی RSPCA در کوئینزلند گفت تکا اکنون نامزد دریافت جایزه است، جایزه‌ای ملی برای حیواناتی که خدمات قابل توجهی به انسان‌ها داده‌اند. بیتی گفت: "تکا مثال دیگری از حیواناتی است که حس ششم دارند و احتمالا ما هیچ وقت آن را درک نمی‌کنم اما قطعا سپاسگزار خواهیم بود."

کد خبر 93905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز