چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

با وجود چالش‌های موجود در زمینه چگونگی تامین قطعه و تولید تندر 90 و کیفیت نه‌چندان مطلوب خدمات پس از فروش این خودرو در هفته گذشته قیمت تندر 90 بین 600 تا 700 هزار تومان افزایش را شاهد بود.

گرچه برخی فعالان بازار معتقدند، قیمت‌ها این روزها در بازار خودرو با عرضه خودروهای شرکت‌های خودروسازی داخلی  متعادل شده و ضمن متناسب بودن عرضه و تقاضا، بازار نیز با رونق بیشتری روبه‌رو خواهد شد اما نوسان قیمت برخی انواع خودروهای تولید داخل در بازار همچنان ادامه دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران تهران ضمن اعلام افزایش قیمت 5درصدی ال 90، تغییرات مدیریتی و عرضه خودروهای داخل پارکینگ این شرکت را عامل اصلی رونق بازار برخی خودرو‌های داخلی قلمداد کرد.

حسین اردوخانی شوک وارد شده به بازار خودرو را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اکنون بازار خودرو از نظر رونق در وضعیت بسیار خوبی است.

همچنین قیمت برخی انواع خودروهای تولید داخل مانند ال 90 با افزایش مواجه شده است به‌نحوی که قیمت این خودرو در هفته گذشته افزایش 600 تا 700 هزار تومانی را تجربه کرد.وی عدم‌تعهد شرکت‌های قطعات ساز، اختلافات پولی و ارزی بین شرکت‌های سازنده خودروی داخلی و قطعات و تحریم را ازجمله عوامل اصلی افزایش 5 درصدی قیمت ال 90 قلمداد کرده و از تداوم رونق بازار خودرو تا پایان سال88 خبر می‌دهد، همچنین ثبات نسبی قیمت خودرو‌های خارجی در بازار خودرو را وعده کرده است.

این در حالی است که برخی از تحلیل‌گران بازار رونق کنونی بازار را امری مقطعی تلقی می‌کنند که با توجه به این دیدگاه نمی‌توان قیمت خودروها در بازار را در درازمدت و حتی تا پایان سال پیش‌بینی‌ کرد.

کد خبر 93897

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز