گروه شهری: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: ایران رتبه دهم تخریب محیط‌زیست در دنیا را دارد.

محمدجواد محمدی‌زاده 5 آبان در همایش سراسری مدیران کل حفاظت محیط‌زیست در هتل پردیسان افزود: متأسفانه در عصر کنونی با تخریب محیط‌زیست و چالش‌های زیاد و مختلفی مواجه هستیم که این امر موجب سنگین‌تر شدن وظایف این سازمان درخصوص نگهداری از این میراث به بهترین نحو شده است.

وی ضمن توجه به قرار داشتن ایران در رتبه 10 تخریب محیط‌زیست در دنیا گفت: در حفاظت از محیط‌زیست باید از مدل‌های کارآمد و مطابق با دین بهره‌گیری کنیم تا با اجرایی کردن این مدل‌ها در مقابله با استکبار جهانی و کشورهای استعمارگر فاصله را حذف و ایران را مطرح کنیم.

محمدی‌زاده ادامه داد: تا 100 سال آینده در کشور شاهد وجود حتی یک درخت نخواهیم بود و این عامل می‌تواند زنگ خطر تلقی شود تا از محیط‌زیست، خوب نگهداری کنیم و در این راستا باید به مدیریت تالاب‌ها، اتصال خاورمیانه از طریق 30 هزار کشتی تامین‌کننده 60 درصد نفت و گاز دنیا، وجود عمر بالای 20 سال این کشتی‌ها و قرار دادن موضوعات مرتبط با محیط‌زیست در متون درسی توجه خاص و ویژه‌ای شود.

همچنین وی به نقش اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این خصوص تاکید کرد و افزود: باید به مردم درخصوص زوایای مختلف و اهمیت محیط‌زیست اطلاع‌رسانی کنیم.شایان ذکر است، این رتبه به‌طور متوسط محاسبه شده است و در برخی رتبه‌های تخریب نظیر فرسایش خاک، ایران جزو 5 کشور نخست دنیا قرار دارد.

کد خبر 93863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز