مهرداد لاهوتی نماینده شهر لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون برنامه چهارم قرار بوده استاندارد خودرو ها یورو ۴  باشد اما در حال حاضر، بیش از ۹۵ درصد خودروها با استاندارد یورو ۲ وجود دارند!

به گزارش همشهری آنلاین، لاهوتی گفت: سهم حمل و نقل جاده‌ای در کشور ما بالاست، ۹۰ درصد حمل و نقل ما جاده‌ای است، ۱۰ درصد بین هوا و ریل و دریاست. حمل و نقل جاده‌ای را ما باید کمک کنیم. ما در همین قوه مقننه سهم ریل را باید اضافه کنیم، سهم جاده‌ها را کم کنیم. دومین مطلب، سن ناوگان ما بالاست، متوسط سن اتوبوس‌های ما بالای ۱۵ سال است. این میانگین اتوبوس‌های ما نباید از ۱۰ سال بالاتر باشد. اتومبیل های ما سواری های ما، همین تصادفاتی که صورت گرفته، هم سنشان بالاست هم استاندارد لازم را ندارند.

بر اساس قانون برنامه چهارم قرار بوده اینها استاندارد یورو ۴ اخذ کنند، تمام خودروهای ما بیش از ۹۰ درصد، ۹۵ درصد خودروهای ما هنوز با استاندارد یورو ۲ تردد می کنند. قرار است در هر حادثه، در هر تصادف تمام سرنشینان بمیرند؟ واقعاً این جای تاسف دارد.

مسئله دیگر، نقاط حوادث نقاط حادثه خیز در کشور است. بر اساس اعلام پلیس، ما ۴۰۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور داریم که واقعاً می‌دانیم، دقت بکنید می‌دانیم در این ۴۰۰۰ نقطه حادثه خیز، حادثه رخ خواهد داد. باید کمک بکنیم. هرچند که جناب آقای دکتر قالیباف امسال با عنایت شما در قانون بودجه به رفع نقاط حادثه خیز اعتبار منظور شد و به این نقاط پرحادثه توجه شد و اعتبارش منظور شد.

در ویدئو صحبت های لاهوتی را ببینید.

کد خبر 937727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • محمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۶
    6 0
    هنوزبی سوادند و نمیدانند یورو ۲ مربوط به سوخت و آلایندگی خودرو است و ربطی به استحکام و ایمنی ندارد و شما هم تیتر میزنی
  • CA ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۶
    0 0
    شما جاده های بین شهری را اول تو استاندارد یورو بکنید. جاده رفت وبرگشت باید جدا و حداقل ۲ باند هر طرف و کنترل مرتب پلیس بر سرعت در فواصل کوتاه. یک ویدیو دیدم که جوانی با سرعت ۱۶۰ تو اتوبانهای اطراف تهران که ماشین را امتحان کنه. هیچ پلیسی هم در کار نبود دیگه وای به حال جاده های بین شهری.
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۷
    0 1
    ورود خودروهای دست دوم خارجی را ازاد کنید.باور کنید بنفع مردم و دولت است
    • Borzoo NO ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۷
      1 0
      یعنی باید اتومبیل استهلاکی وارد کرد..اشکالی ندارد بعد از مدتی محیط زیست را آلوده کند و هزینه مالی سنگین بر دست مردم بگذارد ؟؟؟
  • ناشناس IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۱
    0 0
    خودروهای وارداتی دست دوم بهتر از خودروهای ساخت درون کشور است، خودروهای ساخت درون کشور هیچکدام امنیت لازم را ندارند و همه ی آنها مستهلک و خطرساز هستند...