مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

اراک- سیدمجیدمیر عظیم ،خبرنگار همشهری: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: همزمان با توسعه خطوط آبرسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی روستایی در استان مرکزی، شیرهای آتش‌نشانی در نقاط مختلف این مناطق در حال نصب است.

محمدرضا گودرزی افزود: هم‌اینک در برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی روستایی استان مرکزی که فاقد شیرهای آتش‌نشانی برای استفاده در مواقع ضروری بودند، شیرهای آتش‌نشانی در حال نصب است که این موضوع بر افزایش ضریب ایمنی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی روستایی خواهد افزود.

وی اضافه کرد: برای افزایش ایمنی در مناطق زیر پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی، بخشی از زیر ساخت‌های تامین‌کننده ایمنی از سوی این شرکت و بخش دیگری آن باید از سوی شرکت‌های مستقر در شهرک‌ها تامین شود که در این راستا الزاماتی برای واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در نظر گرفته شده است.

گودرزی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی باید پیش از هرگونه سرمایه‌گذاری در این مناطق، موافقت‌ شرکت شهرک‌های صنعتی را  دریافت کنند، تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی برای سرمایه‌گذاری افراد در ساخت واحدهای صنعتی، از تداخل یک منطقه صنعتی با منطقه دیگر جلوگیری خواهد کرد تا از بروز مشکل برای واحدهای صنعتی جلوگیری شود.

به گفته وی، تاکید شرکت شهرک‌های صنعتی بر کنار هم قرار گرفتن واحدهای صنعتی یک منطقه در کنار یکدیگر است و به‌شدت از پراکنده شدن واحدها با یکدیگر جلوگیری خواهد کرد و در این مورد اجازه سرمایه‌گذاری واحد صنعتی در منطقه مغایر با آن را نخواهد داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، رعایت حریم 5 متری و تامین تجهیزات ایمنی در واحد تولیدی را از دیگر موارد مهم برای اجازه صدور پروانه بهره‌برداری برای یک واحد در شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و یادآور شد: بدون رعایت حریم 5 متری یک واحد با واحد صنعتی دیگر، اجازه بهره‌برداری از واحدها در شهرک‌ها داده نمی‌شود که علت آن جلوگیری از بروز مشکل برای واحدهای امدادرسان در هنگام بروز خطر و سانحه است و درصورتی که واحدها این حریم را رعایت نکنند، خود واحد موظف به تخریب سازه‌ برای تامین فضای ساخته شده خواهد بود.

وی با انتقاد از دستگاه‌های صادر‌کننده مجوز بهره‌برداری گفت: با وجود رایزنی‌های مکرر با این دستگاه‌ها برای استعلام وضعیت واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی از این شرکت، تاکنون به این موضوع بی‌توجهی شده و مجوز بهره‌برداری بدون رعایت استانداردهای این شرکت به سرمایه‌گذاران اعطا می‌شد که این موضوع مشکلاتی را برای شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایجاد کرده است.

کد خبر 93752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز