مجموع نظرات: ۱۱
چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

پس از سرعت گرفتن عملیات حفاری خط۱۰ متروی تهران و آغاز مونتاژ دومین دستگاه حفار مکانیزه(تی بی‌ام) در کارگاه جنت‌آباد، حالا باید منتظر آغاز عملیات اجرایی خطوط ۸و ۹متروی تهران و اجرای قرارداد منعقدشده برای ساخت این ۲خط مهم باشیم؛ قراردادی که ارزش آن ۴/۶میلیارد یورو است.

حفاری مترو  / عکس همشهری

به گزارش همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور، پس از سرعت گرفتن عملیات حفاری خط۱۰ متروی تهران و آغاز مونتاژ دومین دستگاه حفار مکانیزه(تی بی‌ام) در کارگاه جنت‌آباد، حالا باید منتظر آغاز عملیات اجرایی خطوط ۸و ۹متروی تهران و اجرای قرارداد منعقدشده برای ساخت این ۲خط مهم باشیم؛ قراردادی که ارزش آن ۴/۶میلیارد یورو است. در واقع بهار سال آینده علاوه بر تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده خطوط ۶و ۷ با افتتاح ۴ایستگاه دیگر، عملا ساخت خطوط جدید ۸و ۹ نیز آغاز می‌شود؛ پروژه‌ای که برابر با بودجه ۲سال شهرداری است و با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی عملیاتی می‌شود و دسترسی مردم در گوشه و کنار پایتخت به ناوگان ریلی را متحول می‌کند.

مدل تأمین مالی پروژه:
فاینانس خارجی و تهاتر املاک

شرایط تفاهمنامه‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده است که پیمانکار متعهد می‌شود اگر به هر دلیلی بخش فاینانس پروژه حل و فصل نشود، ۵ درصد از مبلغ کل قرارداد را سرمایه‌گذاری کند و بعد از آنکه این ۵درصد را هزینه کرد، شهرداری تهران به طرق مختلف با پیمانکار تسویه حساب کند و به همین شیوه به‌صورت مکرر منابع به پروژه تزریق می‌شود.

خطوط ۸و ۹تجهیز کارگاه شده‌اند
نعمت‌الله فرزان‌پور، مدیرعامل شرکت متروی تهران: با احتساب خطوط هفتگانه فعلی، شبکه‌ای منسجم و فراگیر برای تهران پیش‌بینی شده است تا خدمات حداکثری به مردم داده شود. قرارداد ساخت خطوط ۸ و ۹ با شرکت‌های چینی و ایرانی اخیرا رسما منعقد شد تا بعد از خط۱۰ عملا وارد مرحله احداث ۲خط جدید دیگر شویم. در خطوط ۸ و ۹ مترو طرف‌های چینی از مشارکت پیمانکاران داخلی استفاده کردند و موضوع تجهیز کارگاه این خطوط در حال انجام است. با بهره‌برداری از خطوط مذکور، حلقه‌ای یکپارچه در شبکه متروی پایتخت شکل خواهد گرفت.

آغاز عملیات حفاری خطوط ۸و ۹ از ابتدای سال ۱۴۰۴
محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران: ۴۲کیلومتر خط، ۱۹ایستگاه و ‌۲۰ورودی جدید از دستاوردهای این دوره از مدیریت شهری در زمینه توسعه شبکه حمل‌ونقل زیرزمینی است. ساخت و بهره‌برداری هرکیلومتر خط مترو ۵۵ میلیون یورو هزینه دارد. در کنار تکمیل خطوط هفتگانه فعلی، کار ویژه دیگر، احداث خطوط چهارگانه بعدی است. برای خط۱۰، دستگاه حفار اول ۷۰۰متر پیشروی کرده و دستگاه دوم هم در حال مونتاژ است که از امسال کارش شروع می‌شود. دستگاه سوم هم امسال به این پروژه ملحق خواهد شد. با ساخت ۳خط جدید ۸، ۹و ۱۰در مجموع ۱۴۰کیلومتر مسیر به شبکه متروی شهر تهران اضافه می‌شود. عملیات اجرایی خطوط ۸ و ۹ از سال ۱۴۰۴ شروع شده است.

پروژه ۴.۶میلیارد یورویی پایتخت را بشناسید



کد خبر 936273
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • احمد IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    15 22
    ۵۰۰ هزار یوزو را به یکی از مناطق محروم اختصاص دهید ات منطقه با دلخوشی مردمش ا تهزان جلو میزند تبعیض تا کی و تا وتا کجوپا
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    6 1
    پس بریکس چی شد؟
  • سیاوس IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    3 0
    نظر بنده اینست که شورای محلات تهرانسر حیف نون که بااین جمعیت وقدمت هیچ قدمی برای مترو برنداشته اند چطور میشه چیتگر.کوهسار.حصارک.وووو دارای ایستگاه مترو باشنداما تهرانسر اندرخم یک کوچه واقعا خنده دارنیست