نوروز، برای بسیاری از مردم شروع تعطیلات است اما در این ایام نیروهای ۱۳۷، بیکار نبودند و روزهای پرکاری پشت‌سر گذاشتند چراکه در هر ساعت از شبانه روز زنگ‌ها به صدا در می‌آمد و شهروندی خبر از بروز مشکلی ازجمله آب‌گرفتگی، جمع نشدن زباله‌ها و... می‌داد و بی‌درنگ هم به آنها رسیدگی می‌شد.

137

همشهری - محمد سرابی: حالا با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، نتیجه تماس‌های مردمی با این سامانه احصا شده است. احسان واحدی، معاون ارتباط شهروندی سامانه ۱۳۷ اطلاعات بیشتری در این زمینه می‌دهد.

از تماس تا رسیدگی

امسال ارقام ثبت شده «تماس‌ها» از «پیام‌ها» بیشتر است. چون تماس شامل تمام ارتباط‌هایی می‌شود که شهروندان با سامانه می‌گیرند. به‌عنوان مثال برخی شهروندان سؤالاتی درباره ساعت طرح ترافیک دارند یا می‌پرسند که میادین میوه‌ و تره‌بار تا چه ساعتی کار می‌کنند. کارشناسان سامانه به این سؤال‌ها پاسخ می‌دهند اما تماس شهروند تبدیل به پیام نمی‌شود زیرا پاسخ خود را دریافت کرده است. این میان اگر شهروند درخواستی داشته باشد که شهرداری باید به آن رسیدگی کند، در قالب «پیام» ثبت می‌شود و شماره پیگیری به درخواست‌کننده داده می‌شود تا مراحل پیگیری را دنبال کند. گاهی اوقات نیز شهروندان درباره مسائلی با ۱۳۷ تماس می‌گیرند که در حوزه کاری شهرداری قرار ندارد مانند قطع بودن آب یا برق. در این مواقع شهروند را راهنمایی می‌کنیم تا با دیگر دستگاه‌های مسئول تماس بگیرد.

مقایسه تماس‌ها و رسیدگی به آنها در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴

۱۳ روز اول سال ۱۴۰۴

کل تماس‌ها: ۲۴۰۴۸ مورد

کل درخواست‌ها: ۲۱۳۵۳ مورد

تماس‌های پاسخ داده شده: ۲۳۵۷۷مورد

۱۳روز سال ۱۴۰۳

کل تماس‌ها: ۴۰۸۸۲ مورد

کل درخواست‌ها: ۲۷۴۹۳ مورد

تماس‌های پاسخ داده شده: ۳۵۶۴۹ مورد

۱۱ درصد ظرفیت پاسخگویی به تماس‌های شهروندان در سال ۱۴۰۴ افزایش یافت.

۶ هزارمورد شهروندان امسال نسبت به سال گذشته درخواست کمتری داشتند.

درخواست‌های کمتر از ۱۳۷

پیام‌های ۱۳۷ پلاس به ۲ دسته اصلی تقسیم می‌شوند که براساس آمارها نسبت به سال گذشته کمتر بود.

گروه اول: شامل درخواست‌های حوزه کاری مناطق و معاونت‌ها هستند مانند امور خدمات شهری

گروه دوم: شامل نظارت همگانی (گزارش فساد و تخلفات) است که در گذشته در سامانه ۱۸۸۸ ثبت می‌شد.

* وضعیت کلی درخواست‌ها به چه صورت بوده است؟

۱۳روز سال ۱۴۰۴

۱۹۴۹۵: تعداد درخواست مدیریت شهری

۱۸۵۸: تعداد درخواست نظارت همگانی

۱۳روز اول سال ۱۴۰۳

۲۴۶۰۴:تعداد درخواست مدیریت شهری

۲۸۸۹: تعداد درخواست نظارت همگانی

* امسال حوزه حمل‌ونقل عمومی بیشترین کاهش درخواست را با ۶۶ درصد داشته است. چون تعداد درخواست‌ها از ۸۷۷ مورد به ۲۹۳ مورد رسیده است.

* در ۱۳ روز ابتدایی امسال کمبود سرویس بهداشتی، بیشترین افزایش را با۷۵ درصد داشته است. در واقع تعداد درخواست‌ها از ۱۴۱ مورد در سال گذشته به ۲۴۸ مورد رسیده است.

بخشی از مهم‌ترین درخواست‌های مردمی در این مدت

- نظافت معابر و کوچه‌ها: ۱۷۰۳ مورد

- جمع‌آوری زباله و ضایعات: ۱۱۹۱ مورد

-لایروبی جوی: ۱۱۶۱ مورد

-ترکیدگی لوله آبیاری باغچه: ۵۷۹ مورد

-آلودگی صوتی و محیطی ساخت‌وساز مسکونی: ۵۷۳ مورد

-لکه‌گیری آسفالت خیابان: ۴۶۸ مورد

- طعمه‌گذاری حیوانات موذی (موش) : ۴۴۰ مورد

- ساخت‌وساز غیرمجاز مسکونی: ۴۱۱ مورد

- جمع‌آوری خاک و نخاله: ۳۷۶ مورد

گلایه‌ها از تهران کم شد

پاسخگویی به پیام‌ها در نوروز امسال بیشتر شد

احسان واحدی، معاون ارتباط شهروندی سامانه ۱۳۷:

سامانه ۱۳۷، در تعطیلات نوروز امسال مانند سال گذشته بیست‌وچهار ساعته فعال بود و میزان پاسخگویی به پیام‌ها ۱۱ درصد بیشتر از سال قبل شد. از طرفی آموزش‌های ضمن خدمت به کارشناسان باعث افزایش توانایی آنها در راهنمایی شهروندان و رسیدگی به درخواست‌های آنها شد. همچنین با راه‌اندازی بخش کلید صفر در سامانه میزان پاسخگویی‌ها افزایش یافته است. عملکرد این کلید به‌صورت تلفن گویاست و جواب مهم‌ترین سؤالات شهروندان در آن ثبت می‌شود. اضافه شدن این بخش باعث شد که تماس‌های زیادی به‌صورت خودکار پاسخ داده شود تا جایی که در ابتدای راه‌اندازی آن روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ تماس به این سامانه هدایت ‌شد.

کد خبر 935791
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha