همشهری آنلاین: شمار "سربازگیری‌ها" در اردوگاه‌های افراط گرایان رو به افزایش گذاشته است و در میان این افراد آلمانی‌ها هم دیده می‌شوند.

پایگاه خبری سایت ‌آنلاین (Zeit Online) گزارش داد، در هفته‌های گذشته مقامات امنیتی نه فقط با جریانی از پیام‌های تهدیدآمیز مواجه شده‌اند، بلکه مواردی از مسافرت‌ افراط گرایان از آلمان به اردوگاه‌های تروریستی ثبت شده است.

آنگونه که پس از روزنامه هامبورگر آبندبلات، رونامه واشنگتن پست هم نوشته است، در حال حاضر دستکم 30 افراط گرا از آلمان برای آموزش نزد شبه‌نظامیان به اردوگاه‌های آموزشی در مناطق مرزی میان پاکستان و افغانستان رفته‌اند. این اطلاعات را محافل امنیتی آلمانی به رسانه‌ها داده‌اند.

آنگونه که روزنامه آمریکایی خبر داده، در سال جاری 10 نیروی تربیت شده به کشورشان بازگشته‌اند. به همین خاطر نگرانی از طراحی عملیات به اهدافی در اروپا تشدید شده است. این روزنامه به نقل از یک کارشناس ارشد ضدتروریستی آلمان نوشت این نشان می‌دهد که شرایط تا چه حد جدی است.

به گفته وی، شمار "نیروهای" غربی جذب شده در اردوگاه‌های پاکستان و افغانستان در ماه‌های گذشته افزایش یافته و این امر با وجود تشدید تلاش‌های سیا برای حمله به طالبان و سران القاعده از طریق به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین رخ داده است.

نه فقط سیا، بلکه نیروهای امنیتی آلمان هم در بالاترین وضعیت هشدار به سر می‌برند. پیش از انتخابات پارلمانی در آلمان ویدیوهای تهدیدآمیز متعددی حاوی تهدید به حمله به اهدافی در آلمان منتشر شده بود.

طالبان در این ویدیو به خاطر عملیات ارتش آلمان در افغانستان تهدید به انتقام‌گیری کرده بود. در این پیام ویدیویی تصاویر متعددی از جمله دروازه براندنبورگ، ایستگاه قطار مرکزی هامبورگ و جشن اکتبر مونیخ به نمایش درآمده بود.

کد خبر 93182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز