مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: نگاه اصلی مدیریت شهری پایتخت بر توسعه حمل و نقل عمومی استوار است

و به این منظور مجموعه ای از راهکارها در جهت بهبود وضعیت موجود و ایجاد حمل و نقلی قابل‌قبول و کارآمد برای شهروندان در دستور کار قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: به این منظور تکمیل خطوط شبکه مترو، مهم‌ترین پروژه حمل و نقل شهری است و با توجه به این اهمیت در سال گذشته 15 کیلومتر مترو ساخته شد و خطوط متروی تهران به 105 کیلومتر رسید و تلاش می‌کنیم این رقم را در سال جاری حفظ کنیم.

سید جعفر تشکری هاشمی ادامه داد: تا زمان تکمیل شبکه 450 کیلومتری متروی پایتخت که 217 کیلومتر آن درون‌شهری است، خطوط اتوبوسرانی تندرو خلأ کمبود مترو را جبران می‌کنند و پس از تکمیل شبکه مترو نیز به عنوان مکمل مترو عمل می کنند.

وی با اشاره به راه اندازی 3 خط اتوبوس‌های تندرو و مطالعات اجرایی چهارمین خط در خیابان ولیعصر از مجموع 10خط تندروی پیش‌بینی شده، اظهار کرد: برای انجام پروژه‌های شهری نمی توانیم شهر را یکپارچه دستخوش تغییرات کنیم و برای اجرای هر پروژه، علاوه بر امکانات و ابزار مورد نظر به زمان و فرصت مناسب نیاز داریم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه سالانه بیش از 300 هزار دستگاه خودروی جدید وارد معابر شهری تهران می شود، اضافه کرد: با این حال شدت تراکم ترافیک نسبت به گذشته نه تنها بیشتر نشده، بلکه با توجه به توسعه حمل و نقل عمومی و گسترش زیرساخت‌های شهری، شبکه‌های بزرگراهی و حلقه‌های ارتباطی پایتخت بهتر نیز شده است.

وی از بن بست خارج کردن بزرگراه‌ها، به هم پیوستن معابر بزرگراهی، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح و ایجاد سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند را از جمله اقدامات مدیریت شهری برای بهبود ترافیک پایتخت برشمرد.

تشکری هاشمی حجم و روند پیشرفت فعالیت های منجر به بهبود ترافیک را خوب توصیف کرد و یادآور شد: از طریق بازدیدهای میدانی از نزدیک مسائل و مشکلات ترافیک را ارزیابی می‌کنیم.

کد خبر 93020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز