همشهری آنلاین: کشور اروگوئه با هدف کاهش شکاف میان جهان دیجیتال و جهان آموزش،اعلام کرد تمامی کودکان دبستانی این کشور دارای لپ تاپ هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کشور اروگوئه به اولین کشور در جهان تبدیل شده است که برای هر یک از کودکان دبستانی این کشور یک لپ تاپ تهیه کرده است. طی دو سالی که از آغاز این پروژه در اروگوئه می گذرد، بیش از 362 هزار کودک و 18 هزار معلم تحت پوشش آن قرار گرفته اند.

پروژه "Plan Ceibal" یا "تحصیل ارتباط ایجاد می کند" برای اولین بار به بسیاری از خانواده های این کشور امکان دسترسی به جهان رایانه ها و اینترنت را هدیه کرده است.

کشور اروگوئه جزء یکی از بخشهای پروژه "یک لپ تاپ برای یک کودک" که توسط نیکولاس نگروپونته هدایت و حمایت می شود قرار دارد. نگروپونته امیدوار بود بتواند لپ تاپهایی را با قیمت 100 دلار برای کودکان تولید کند که تا کنون موفق به کاهش هزینه ها تا این سطح نشده است.

اجرای این پروژه در اروگوئه در حدود 260 دلار در قبال هر کودک هزینه در بر داشته است که این هزینه شامل هزینه های نگهداری، تعمیرات و آموزش معلمان برای استفاده از اینترنت بوده است. با این حال هزینه کلی مصرف شده کمتر از 5 درصد از بودجه تحصیلی کشور به شمار می رود.

هدف از اجرای این پروژه در اروگوئه کاهش فاصله میان جهان دیجیتال و جهان دانش در این کشور عنوان شده است. با این حال برخی از معلمها در این کشور با حضور لپ تاپهای XO در سیستم آموزشی مخالف هستند و نسبت به آن جبهه گیری می کنند.

بر اساس گزارش بی بی سی، مقامات اروگوئه اعلام کرده اند انجام این پروژه در اروگوئه نظر برخی از کشورها از قبیل رواندا، هایتی، ال سالوادور، پاراگوئه و برخی از ایالات در آرژانتین را به خود جلب کرده و این کشورها برای کسب اطلاعات با اروگوئه ارتباط برقرار کرده اند. با این حال برخی از مقامات این کشور پروژه اهدای لپ تاپ به کودکان را شوک فرهنگی می خوانند که بسیاری از کشورها جرات عملی کردن آن را ندارند.

کد خبر 92968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز