محمدباقر قالیباف: پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران در این سرزمین مدیون خون شهدا و رهنمود های ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است و  در همین راستا ما مکلفیم به گونه ای عمل کنیم که سیر تعالی درجامعه را تحقق بخشیده و با تلاش بی وقفه بتوانیم کارآمدی دین در جامعه را به اثبات برسانیم .

امروز ما و همه بسیجیان بازماندگان شهدا هستیم و باید در راه اهداف امام و شهدا گام برداریم . بسیج یک نیروی امنیتی یا نظامی نیست . بسیج تبلور حضور عملی مردم به صورت نظام یافته و سازمان یافته در همه ابعاد فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و نظامی است و هر کس بسیج را خارج از این عرصه ببیند ، در حق بسیج ظلم کرده است.

ما که از نسل بسیجیم و افتخارمان به این‌است که یک بسیجی بود ه ایم و ان شاءالله در همه زندگی هم بسیجی خواهیم ماند بایدبدانیم  امام عزیز و شهدایی که در راه اسلام و انقلاب جان خود را فدا کردند بر این باور بودند که دین باید در عرصه های زندگی حضورمؤثرداشته باشد و همه نیازهای مردم را تأمین کند .

بدون شک هیچ عاملی جز فرهنگ بسیجی، امروز نخواهد توانست کشور ما را از معضلات و مشکلاتی که با آن دست به گریبان است نجات دهد و اگر تلاشی در جهت نهادینه کردن فرهنگ بسیجی در جامعه انجام ندهیم ، دچار گناهی نابخشودنی شده ایم.

باید با فرهنگ بسیجی که فرهنگ کار و تلاش (وکاروتلاش همان چیزی است که به تعبیرمقام معظم رهبری شاخصه حقیقی مبارزه با آمریکا است) است درهرعرصه ای که هستیم خدابینانه وبی منت کارکنیم و جز به تدبیر و آبرو گذاشتن برای انقلاب به هیچ چیز دیگری فکر نکرده  و تمام توان خود را در جهت سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گیریم.خود دیدن کار بسیجی نیست . بسیجی خدابین است و بااو سوداگری می کند که پرسودترین سوداها همین است.

به عنوان کسی که همیشه درمتن و بطن  کار اجرایی کشور بوده معتقدم که با امکاناتی که در مجموعه این نظام و انقلاب وجود دارد، مشکل یا معضلی نیست که بتواند جلوی اراده فرزندان بسیجی امام و ملت  مقاومت کند و حل نشود. درواقع  ضعف در ضعف منابع و امکانات نیست. ضعف به نظر من ضعف مدیریت و ضعف دلدادگی و نبودن اراده برای انجام کارهاست.

اراده  که باشد کار در سخت ترین شرایط انجام می شود  و وظیفه افراد حزب اللهی و بسیجی و دلداده به انقلاب و نظام همین است و همین امر نشان‌‌ دهنده و اثبات کننده  کارآمدی دین در اداره جامعه خواهد بود.

دیروز وظیفه بسیجی نقش آفرینی درعرصه جهاد وشهادت و خلق حماسه پرشکوه و افتخارآمیزدفاع مقدس بود و امروز وظیفه او نقش آفرینی درعرصه کاروتلاش وتوانمندی واثبات کارآمدی دین در اداره جامعه  و فردا.... حضوری مستمر برای رشد و تعالی و عزت و عظمت. نستوه و سرافرازدردنیا برای تحقق جامعه ایمانی صالحان و میراث بران ارض و مایه غبطه همه خوبان درآخرت .

کد خبر 9276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز