چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

ندا انتظامی: یک نویسنده و مترجم را تصور کنید. او آقایی 35 ساله و مترجم آثار فرانسوی است. اما این مترجم قصه یک مشکل بزرگ دارد؛ او دچار بیماری وسواس است

 و در روابط اجتماعی‌اش به مشکلات زیادی برمی خورد؛ اما ورود پری، برادرزاده‌اش که برای تحصیل به خانه او می‌آید، زندگی این نویسنده را تغییر می‌دهد.

آنچه خواندید خلاصه‌ای از داستان ‌فیلم تلویزیونی«بلور باران» ساخته شاهد احمدلو است. فیلم‌نامه این کار را ایمان افشاریان نوشته و حسین طاهری تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.
علیرضا خمسه در نقش مجید قریب (نویسنده) بازی می‌کند. شاهد احمدلو در مقام کارگردان دلیل این انتخاب را شباهت خمسه به وودی آلن (بازیگر کمدی آمریکایی) و البته تسلطش به زبان فرانسه می‌داند: «خواستیم گریم او شبیه وودی آلن باشد که به نظر و ایده‌های من بیشتر شباهت دارد.»

شهرزاد کمال‌زاده در نقش پری، اشکان اشتیاق در نقش هم‌کلاسی پری، منوچهر والی‌زاده در نقش ناشر رمان‌های مجید قریب و محمدرضا اسعدی در نقش سرایدار در این ‌فیلم بازی می‌کنند.

این ‌فیلم 90 دقیقه‌ای  در روز 12 مردادماه در خانه‌ای واقع در دربند تهران کلید خورد و در 20 جلسه تصویربرداری آن به پایان رسید.

اطرافیان یک فرد وسواسی هم از دست او در عذاب‌اند. پری (شهزاد کمال‌زاده) و سرایدار (محمدرضا اسعدی) هم از دست قریب (علیرضا خمسه) و کارهایش کلافه شده‌اند.

ایشان خانم پورماکیان(زیبا بروفه) هستند. معلم انگلیسی پری. خانم پورماکیان با ورودش به خانه مجید قریب رنگ و جلوه زندگی را برای این مترجم متفاوت می‌کند.

این فرد کسی نیست جز مجید قریب. الان هم مشغول دست کردن دستکش است؛ البته نمی‌خواهد خانه را  نظافت کند، بلکه می‌خواهد کتاب بخواند! به هر حال او وسواسی است.

اشکان اشتیاق در نقش رضا سیدی.  رضا هم‌کلاسی پری است و به علت این‌که پری تازه از شهرستان آمده ، به او خیلی کمک می کند.

کد خبر 92707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز