گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: منظور از تبدیل‌شدن شهرداری به نهادی اجتماعی این است که شهروندان در اداره شهر سهیم باشند.

محمدهادی ایازی ضمن بیان این مطلب، فرهنگسازی در زمینه‌های مختلف و توسعه ظرفیت‌های لازم در گسترش فرهنگ عمومی را یکی از وظایف مهم معاونت امور اجتماعی و فرهنگی دانست.

وی با اشاره به برقراری تعامل با سایر سازمان‌ها و تغییر رویکرد شهرداری در بالابردن سطح کمی و کیفی ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در فرهنگسراها گفت: می‌توان افزایش میزان استفاده از فرهنگسراها را از موفقیت‌های شهرداری در ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به شهروندان دانست.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، ساخت و بهره‌برداری مجموعه‌های سینمایی آزادی، پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی تماشا در یافت‌آباد و پردیس سینمایی رازی در پارک رازی را از اقدامات انجام شده در این دوره عنوان کرد و از ساخت 3 مجموعه سینمایی در منطقه شهر ری تا پایان سال خبر داد.

وی گفت: شهرداری تهران امسال موفق به ساخت و افتتاح نخستین تماشاخانه با نام ایرانشهر در پارک هنرمندان شد و ساخت یک تماشاخانه در جنوب شهر با 7 سالن نمایش در مجاورت فرهنگسرای خاوران در دست اقدام است که سال آینده افتتاح می‌شود.

ایازی با بیان این موضوع که شهرداری در سال‌های اخیر بیش از 17میلیارد تومان برای ساخت و تعمیر ابنیه و همچنین اغنای محتوای برنامه‌های اجرا شده در مساجد هزینه کرده است، از افتتاح مسجد پیامبر اعظم(ص) در سالروز میلاد امام رضا(ع) در منطقه 2 خبر داد.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه که امکان مطالعه برای برخی از دانش‌آموزان و علاقه‌مندان مطالعه در منزل وجود ندارد، شهرداری تهران قصد دارد تعداد کتابخانه‌های شبانه‌روزی را در 24 آبان ماه به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی به 44 کتابخانه افزایش دهد.

به گفته ایازی، این کار با هدف واگذاری به ساکنان محله و اداره کتابخانه‌ها توسط فرهنگیان همان محله انجام می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی گفت: شهرداری تهران در زمینه موسیقی نیز فعالیت‌های زیادی را در دست اقدام دارد که می‌توان از تهیه مجموعه موسیقی برای استفاده در ماه مبارک رمضان سال آینده نام برد و همچنین سعی شهرداری بر آن است که در روز میلاد امام رضا(ع) موزه موسیقی با هدف احصا و نگهداری آثار برجسته موسیقی کشور، از سالیان دور تا‌کنون، افتتاح شود.

کد خبر 92523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز