گروه اجتماعی: هنگامی که خشونت علیه زنان مطرح است هیچ جامعه‌ای متمدن نیست.

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی محو خشونت علیه زنان 25 نوامبر 2006 برابر با 4 آذرماه ، با بیان این مطلب خواستار توجه بیشتر به زنان شد.

به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، کوفی عنان در پیام خود آورده است: «خشونت علیه زنان موجب رنجی ناگفته، آسیب به خانواده‌ها طی نسل‌ها و تحلیل بردن جوامع می‌شود. زنان را از تحقق توان بالقوه ایشان باز می‌دارد، رشد اقتصادی را محدود و روند توسعه را کند می‌کند. هنگامی که خشونت علیه زنان مطرح است، هیچ جامعه‌ای متمدن نیست. »

عنان در بخشی از این پیام خاطرنشان کرده است: ماه گذشته پژوهشی، ژرف نگر منتشر کردم که نشان می‌داد نیمی از جامعه بشری تحت این تهدید بسر می‌برد یعنی در هر قاره، کشور و فرهنگ بدون در نظر گرفتن درآمد، طبقه اجتماعی، نژاد یا قومیت خشونت علیه زنان وجود دارد اگرچه ما در نظم جهانی بسر می‌بریم که حقوق بشر به وسیله قانون به رسمیت شناخته شده و از طریق ابزار بین‌المللی ضمانت گردیده، اگرچه ما آموخته‌ایم که بهره‌مندی از حقوق بشر برای بهبودی افراد جوامع و جهان اساسی است و اگرچه در اجلاس سران در سال 2005 رهبران تعهد نمودند تلاش‌های خود را برای حذف تمامی گونه‌های خشونت علیه زنان دو چندان نمایند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام اشاره کرده است: مبارزه علیه این بلا نیازمند این است که طرز فکری که هنوز خیلی عادی و ریشه‌دار است تغییر کند.  یک بار و برای همیشه وقتی که نوبت خشونت علیه زنان می‌رسد زمینه برای هیچ تحمل و بهانه قابل قبولی وجود ندارد.

کد خبر 9240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز