سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

گروه حوادث: 3 سارق حرفه‌ای با پرسه زدن مقابل هتل‌ها، توریست‌های خارجی را شناسایی می‌کردند و با معرفی خود به‌عنوان مامور دست به سرقت از آنها می‌زدند.

اعضای این باند 3 نفر از مجرمان طایفه فیوج بودند که با یک پراید سفید در مقابل هتل‌ها پرسه می‌زدند تا طعمه‌هایشان که توریست‌های خارجی بودند از هتل خارج شوند.

آنها به محض مشاهده سوژه مورد نظر، راه او را سد می‌‌کردند و خود را مامور مخفی پلیس معرفی می‌کردند. سپس با گفتن این جمله که گذرنامه شما جعلی است، شروع به بازرسی بدنی او کرده و بعد از سرقت پول‌هایش پا به فرار می‌گذاشتند.

با افزایش سرقت‌های این باند، موضوع به پلیس آگاهی تهران گزارش شد و گروهی از کارآگاهان مامور رسیدگی این پرونده شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سارقان به جز سرقت از توریست‌ها، به سراغ اتباع افغانی و شهروندان تهرانی نیز رفته و به بهانه اینکه فرد موردنظرشان مشکوک به همراه داشتن مواد‌مخدر است، شروع به بازرسی بدنی وی کرده و اموال او را به سرقت برده‌‌اند.

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، بعد از ظهر 31 شهریور امسال ماموران گشت آگاهی به پراید سفید رنگی که با 3 سرنشین در یکی از خیابان‌های منتهی به میدان امام خمینی ویراژ می‌داد مشکوک شدند.

آنها بعد از متوقف کردن این خودرو، به بازرسی داخل آن پرداختند و در این میان یک بی‌سیم را که در داخل داشبورد جاسازی شده بود کشف کردند. از سوی دیگر، بررسی‌ها نشان می‌داد که چهره سرنشینان خودرو شباهت زیادی به تصویر چهره‌نگاری شده سارقانی دارد که از توریست‌ها سرقت می‌کردند.

بنابراین هر سه متهم دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شدند. آنجا بود که مالباختگان در مواجهه‌ حضوری با مردان جوان، آنها را به‌عنوان سارقان اموال خود معرفی کردند و متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند، به سرقت از توریست‌ها، اتباع افغانی و شهروندان تهرانی اعتراف کردند.

سرهنگ قزلباس، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه متهمان تا‌کنون به 15 فقره سرقت با این شگرد اعتراف کرده‌اند، گفت: افرادی که با این شیوه اموالشان به سرقت رفته می‌توانند برای شناسایی سارقان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 92219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز