سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ثبت‌نام آزمون پذیرش دستیار تخصصی از 5 آبان ماه آغاز می‌شود و تا 5 آذر ادامه دارد.

دکتر محمدعلی محققی در گفت‌وگو با ایسنا ،با اشاره به جزییات برگزاری سی وهفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، گفت: این دوره از آزمون دستیاری 29 بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزمون به صورت متمرکز در دانشگاههای علوم پزشکی محل آموزش دستیار برگزار می‌شود، اظهار کرد: متقاضیان شرکت در آزمون باید با مراجعه در مهلت مقرر به سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir برای ثبت‌نام از طریق اینترنت اقدام کنند.

وی با اشاره به جدول زمانبندی برگزاری آزمون دستیاری، گفت: بر اساس این پیش‌بینی داوطلبان باید مدارک خود را در طی روزهای 14 تا 18 آذر ماه ارسال کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص نحوه برگزاری آزمون، تصریح کرد: آزمون پذیرش دستیار تخصصی شامل یک آزمون کتبی چهارجوابی با 200 سؤال می‌باشد که از این 200 سؤال، 2 سؤال از منابع اخلاق پزشکی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در آزمون امسال تغییرات ماهوی نسبت به دوره‌ گذشته ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: برای تعیین ظرفیت‌ها همانند دوره‌های گذشته نیازسنجی انجام و بر اساس آن ظرفیت‌ها آماده و اعلام می‌شود.

وی افزود: از آنجا که در منابع آزمون نسبت به دوره گذشته تغییرات مهمی ایجاد شده است، تاکید می‌شود که منابع جدید برای مطالعه تهیه شود چرا که سوالات با توجه به منابع اعلام شده برای این دوره از آزمون طرح خواهد شد.

وی افزود: از آنجایی که کلیه مراحل ثبت‌نام دریافت کلید، کارنامه، ارسال اعتراضات، انتخاب رشته – محل و ... از طریق اینترنت انجام می‌شود از کلیه افراد متقاضی تقاضا می‌شود که از زمان شروع به ثبت‌نام برای کسب آخرین اطلاعات حداقل هفته‌ای یک بار به سایت http://sanjeshp.ir  که سایت ارتباطی این آزمون است را کنترل کنند.

دکتر محققی در خاتمه با اشاره به اجرای شیوه جدید پذیرش دستیار از سال 89، گفت: بر اساس این طرح شیوه نمره‌دهی در آزمون متمرکز تغییر می‌یابد، چرا که در شرایط فعلی نمره داوطلب بر اساس آزمون 4 گزینه‌ای و با تعداد معین سوال که طی آن هر سوال صحیح دارای 3 نمره مثبت و هر پاسخ نادرست دارای یک نمره منفی است، تعیین می‌شود، در حالی که در حال حاضر تنها ملاک علمی برای انتخاب رشته محل آزمون کتبی است.

کد خبر 92183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز