همشهری آنلاین: معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از بازداشت شدن به اتهام جنایت جنگی سفر خود به لندن را لغو کرد.

به گزارش الجزیره، این اقدام در پی بیم از این مساله که گروه‌های حامی فلسطینیان در لندن  خواستار محاکمه موشه یعالون به دلیل نقش وی در به شهادت رساندن 15 نفر از جمله یکی از رهبران حماس و 8 کودک در سال 2002 شوند، صورت گرفت.

یعالون در زمانی که یک جنگنده ارتش رژیم صهیونیستی بمبی یک تنی را بر فراز شهر غزه فرو ریخت فرمانده ارتش این رژیم بود. در این حمله صلاح شهاده از رهبران حماس به همراه همسرش به شهادت رسید.

از همین رو و به دلیل نگرانی‌های فزاینده از اقدامات حقوقی فعالان فلسطینی، وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی پس از اطلاع از آنکه یعالون به دعوت یک موسسه به اصطلاح خیریه به لندن سفر خواهد کرد، به وی توصیه کرد که سفر خود را لغو کند.

فعالان بریتانیایی نیز برای متقاعد کردن دادگاه‌های انگلسی برای صدور حکم دستگیری یعالون به دلیل تهاجم گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه  در اوائل سال جاری میلادی که به شهادت 1.400 فلسطینی انجامید، در تلاش بوده‌اند.

درخواست فعالان بریتانیایی جهت صدور حکم جلب یعالون به دلیل مشارکتش در جنگ 22 روزه غزه با ادعای اینکه وی دارای مصونیت سیاسی است، رد شده بود.

کد خبر 92152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز