مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

گروه شهری: متقاضیان ساخت‌وساز تا 2ماه آینده ملزم به ارائه نقشه نما مطابق با معیارهای ایرانی – اسلامی خواهند شد

هیربد معصومی دیروز با حضور در مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) با بیان اینکه از سال 84تمامی تصمیمات شهرداری تهران براساس اسناد طرح جامع و تفصیلی بوده است، گفت:

اسناد طرح جامع درمقیاس یک‌ده‌هزارم است و اسناد یک دوهزارم طرح تفصیلی نیز با بیش از 530 نقشه در مقیاس یک دوهزارم تهیه شده است اما ازآنجا که ابلاغ طرح تفصیلی منوط به تصویب لایحه ارزش افزوده است این لایحه به شورای شهر به‌منظور تصویب ارائه شده است.

وی پیش‌بینی کرد که از این به‌بعد اداره شهر تهران براساس یک سند توسعه انجام شود، از تصمیمات موردی و سلیقه‌ای پرهیز شده و هویت اصلی شهر به آن بازگردد.

وی همچنین از انعقاد قرارداد 50 طرح موضعی و موضوعی خبر داد و در پاسخ به این سؤال همشهری که آیا تا پیش از تصویب طرح‌های تفصیلی شروع کار طرح‌های موضعی و موضوعی و عقد قرارداد در این‌باره میسر است، گفت: قبلا یکی از معضلات طرح‌های تفصیلی فاصله زمانی بین تصویب طرح‌ها و تطویل زمان اجرای آن بود درحالی که شهرها زنده و پویا هستند و در این فاصله تغییرات زیادی رخ می‌دهد؛

به همین دلیل به‌منظور جلوگیری از تطویل زمان اجرای طرح‌ها در یک رویکرد راهبردی و ساختاری، طرح جامع و تفصیلی را همزمان پیش بردیم و طرح‌های موضعی و موضوعی را براساس طرح جامع، برنامه 5 ساله شهر تهران و درخواست شهروندان اولویت‌بندی کردیم و همزمان به پیش می‌بریم. 

وی درباره تغییر کاربری پادگان‌ها و اماکن نظامی عنوان کرد: گرچه از مساحت کلی پادگان‌های محدوده شهر تهران بی‌اطلاعم اما قطعا هر نوع تغییری در محدوده پادگان‌ها براساس سند توسعه شهر تهران، طرح‌های تفصیلی و پهنه‌بندی‌های آن انجام خواهد شد.

معصومی اظهار داشت: شهرداری تهران توافق‌های خوبی با مجموعه ارتش و نیروی انتظامی در چند مورد از جمله پادگان قلعه مرغی داشته است.

وی اضافه کرد: فضای پادگان‌ها برای جبران کسری خدمات شهری و سرانه‌های آن استفاده خواهد شد و بر این اساس معمولا 30 درصد از مساحت کاربری‌های انتفاعی، 70 درصد خدماتی با اولویت نیازهای هر منطقه و بخشی نیز به‌عنوان پروژه‌های فرامنطقه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

معصومی با اشاره به اقدامات انجام شده برای خروج پادگان‌ها و مراکز نظامی ازشهر گفت: تهران دارای سند توسعه است و همه اراضی از این اسناد تبعیت می‌کنند و هر اقدامی نیز براساس پهنه بندی طرح تفصیلی و راهبردهای طرح جامع انجام می‌شود.

رضا نگهبان، مدیرکل کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری تهران نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: میزان صدور جواز ساختمانی در6ماهه سال 88 به‌شدت کاهش پیدا کرده و باید راهکارهایی را برای افزایش ساخت و ساز در شهر تهران پیش‌بینی کنیم.

وی با اشاره به تخفیف‌های پیش‌بینی شده توسط شهرداری تهران برای رونق صنعت ساخت و ساز گفت: ساخت‌وساز در شهر تهران با مسائل بسیار زیادی از جمله اشتغال و بخش صنعت مرتبط است. وی اظهار امیدواری کرد که با خارج شدن از این بحران به اشتغال‌زایی و رونق بخش صنعت کمک شود.

کد خبر 92135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز