همشهری آنلاین: جنبش سوسیالیست پان هلنیک یونان (PASOK) در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی رسید.

به گزارش بی بی سی، با شمارش اغلب آرای ماخوذه، حزب سوسیالیست پاسوک پیش از 43 درصد از آرا را کسب کرد و حزب دمکراسی جدید حائز 35 درصد آرا شد.

حزب پاسوک به 43 درصد از آرا نیاز داشت تا اکثریت را در پارلمان کسب کند. حزب پاسوک طی قریب به 5 سال حزب مخالف دولت محسوب می‌شد.

کاستاس کارامانلیس نخست وزیر کنونی یونان به جرج پاپاآندرئو رهبر حزب پاسوک این پیروزی را تبریک گفت و از سمت خود در مقام ریاست حزب محافظه کار دمکراسی جدید استعفا داد.

جرج پاپاآندرئو 57 ساله که با پیروزی حزبش در انتخابات پارلمانی یونان، به احتمال زیاد از سوی این حزب به نخست وزیری انتخاب خواهد شد، طی سخنانی در جمع طرفدارانش در آتن گفت: ما پیش از به عهده گرفتن مسولیت مهم خود در اینجا متحد و در کنار هم ایستاده‌ایم.

او افزود: پاسوک مبارزه خوبی را برای بازگرداندن امید و خنده به چهره‌های مردم یونان و تغییر مسیر کشور به سمت مسیر قانون، عدالت، همبستگی و توسعه به سرانجام رسانده است.

نخست وزیر آتی یونان گفت: من از وجود ظرفیت‌های بالقوه و بسیار بزرگ در این کشور آگاهی دارم ظرفیت‌هایی که در سایه مسائلی نظیر بی قانونی، فساد و هدر دادن منابع تحت الشعاع قرار گرفته بودند.

کد خبر 92031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز