گروه سیاسی: اگر تاکنون بحث‌هایی که بر سر انتخاب رئیس جدید فراکسیون اصولگرایان مجلس مطرح می‌شد در حد گمانه‌زنی رسانه‌ای بود

دیروز چهره‌های در سایه مجلس و چهره‌هایی که کمتر تن به مصاحبه می‌دهند با اظهارنظرهایشان نشان دادند عزمی جدی از سوی جناح‌های درونی جریان اصولگرا برای تصاحب ریاست مهم‌ترین فراکسیون مجلس وجود دارد.

روز گذشته نه تنها مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران و اصلی‌ترین گزینه جریان حامی دولت از محدودیت علی لاریجانی برای نشستن بر کرسی ریاست فراکسیون اصولگرایان سخن گفت، بلکه حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران و محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه مهندسین اسلامی نیز هر یک از دیدگاه خودشان، کش و قوس‌ها بر سر ریاست فراکسیون اصولگرایان را تفسیر کردند.

آقا تهرانی معلم اخلاق دولت نهم درباره تداوم ریاست لاریجانی بر فراکسیون اصولگرایان گفت: لاریجانی به خاطر اینکه رئیس مجلس است با محدودیت مواجه است چرا که باید نسبت به همه گروه‌ها و احزاب نظر برابر بدهد درحالی‌که اگر مسئله به فراکسیون کشیده شود حالت خوبی ندارد و هر فراکسیون اصول خود را دارد و رئیس باید هوای گروه خود را داشته باشد.

شاید از همین رو هم بود که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، علی لاریجانی در هیبت رئیس مجلسی که باید نسبت به همه گروه‌ها و احزاب نظر برابر بدهد، زیر بار بیانیه‌ای که فراکسیون اصولگرایان می‌خواست در حمایت از یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری منتشر کند، نرفت.

این موضوع البته به تایید تلویحی حسین فدایی رسید. وی در پاسخ به این سؤال که آیا تغییر لاریجانی در این دوره به خاطر موضع‌گیری‌های او در انتخابات بوده است یا خیر، گفت: بله نقدهای جدی‌ای نسبت به ایشان وجود دارد و همچنین نقدهایی نسبت به ناکارآمدی فراکسیون و هیات رئیسه وجود دارد.

دبیر کل جمعیت ایثارگران با مطرح کردن این موضوع که ریاست لاریجانی بر مجلس براساس تفاهمی بوده که بین  احمدی‌نژاد و لاریجانی صورت گرفت، گفت: براساس این تفاهم قرار بود دوستانی که یکی از اضلاع سه گانه جبهه اصولگرایان را تشکیل می‌دادند باهم بتوانند در رقم زدن امور مجلس کار کنند. 

وی با اشاره به چرخش قدرت در دست اضلاع مختلف اصولگرایان در مجلس و با نام بردن از نمایندگان تهرانی شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان گفت: در دوره قبل اکثر این اعضا از ضلع جبهه پیروان خط امام و رهبری بودند و در این دوره اعضای تهرانی شورای مرکزی اصولگرایان از حامیان دولت هستند و در مرحله بعد نیز دوستان دیگری به صحنه خواهند آمد که همان اصولگرایان تحول خواه هستند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به این سؤال که چگونه بین لاریجانی و احمدی‌نژاد تفاهم صورت گرفته درحالی‌که رئیس مجلس از سوی نمایندگان انتخاب می‌شود، گفت: دوستانی که همراه دولت بودند و نزدیک‌تر به آقای احمدی‌نژاد بودند این رای را اعمال کردند.

فدایی در پاسخ به این سؤال که پس شما معتقدید  لاریجانی با حمایت طرفداران احمدی‌نژاد رئیس مجلس شد، گفت: در این زمینه اصولگرایان تفاهم کرده‌اند.

کد خبر 92018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز