وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حداقل انتظار ما از رسانه‌ها این است که در نقد دولت نهم عادلانه عمل کنند.

به گزارش فارس، حسین صفارهرندی پنج شنبه 2 آذر در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره مطبوعات و اولین جشنواره خبرگزاری‌ها که عصر امروز در تالار وحدت تهران برگزار شد خطاب به اهالی مطبوعات، اظهار داشت: بدون تردید یک فضای نه چندان مطلوب میان دوستان مطبوعاتی البته عمدتا مدیران مطبوعاتی و بخشی از دولت و دولتمردان برقرار است.

وی به مقایسه دولت فعلی با دولت قبل پرداخت و گفت: در سال 1376 بعد از انتخابات دوم خرداد ماه، 18 گروه اعلام کردند ما بودیم که متحد شدیم و کاندیدایی انتخاب شد. تقریبا بسیاری از این گروه‌ها به جامعه مطبوعاتی پیوستند و شمار قابل توجهی از مطبوعات دوم خرداد منتسب به یکی از این گروه‌های هجده‌گانه شد. پس طبیعی است که وقتی مطبوعات آن دوره را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم عمده روزنامه‌ها جانبداری مشخصی از دولت داشتند. صفار هرندی اضافه کرد: می‌توان گفت که کیفیت روی کار آمدن رئیس‌جمهور امروز ما درست معکوس روند طی‌شده در ریاست جمهوری قبلی بود. تقریبا همه گروه‌ها متفق بودند که احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور نباشد. این توصیفی است که تقریبا همه قبول دارند.

وی ادامه داد: بر این اساس دولت فعلی نمی‌تواند انتظار داشته باشد که این گروه‌ها و مطبوعاتی که بنا نبوده پشتوانه این دولت باشند، مثل حمایت از دولت قبل عمل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به عنوان یک فرد رسانه‌ای و کسی که امیدوار است آنچه می‌گوید از جاده انصاف خارج نباشد، حداقل انتظار این است که رسانه‌ها در مورد دولت نهم که کاروان رسانه‌ای نیاورده است، برخورد عادلانه داشته باشند. این عدالت یعنی اینکه اگر در کارنامه دولت نهم ده‌ها خلاء و یک حسن وجود دارد، در کنار بیان خلاءها به آن یک حسن نیز اشاره کنند.

وی افزود: گاه‌ دیده می‌شود که دوستان مطبوعاتی یک کار خوب هم در دولت نهم نمی‌بینند و هر چه می‌نگارند در فضایی به سوءتفاهم می‌افزاید. در عوض به صحنه اجتماعی نگاه می‌کنیم که رئیس‌جمهور در میان مردم به صورت کم‌سابقه‌ای مورد استقبال قرار می‌گیرد.
صفار هرندی اظهار داشت: حق آزادی مطبوعات بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شد و باید این حق را پاسداشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جایگاه مطبوعات در کشور اشاره کرد و گفت: جایگاه مطبوعات در کشور فراموش ناشدنی است و اگرچه رسانه‌های نوین در دل مردم ظهور تازه‌ای پیدا کردند اما اقبال نسبت به رسانه‌های مکتوب کاسته نشده است.

وی افزود: طبعا در مسیر راه ناملایماتی بروز پیدا می‌کند که مقبول هیچ‌کس نیست و امیدوارم که با همت متقابل میان اهالی مطبوعات و مدیران بخش‌های مختلف که امر تأمین امنیت اجتماعی، حقوقی، اخلاقی و سیاسی مردم بر عهده آنهاست، بتوانیم بر سوء تفاهم‌های متنوعی که در میان قشرهای مختلف اجتماعی و رسانه‌ها به وجود می‌آید، غلبه کنیم.

صفار هرندی افزود: کار رسانه سخت است و باید سرعت و دقت تو‌أم با هم باشند و گاهی ممکن است که غفلتا خطایی از رسانه سر زند که آنچه روال قانونی است، طی می‌شود و کسی نباید اعتراض کند و باید قدر فعالان این عرصه را دانست و بی مهری نسبت به آنان نکرد.

وی همچنین در این مراسم از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری رضوی به مناسبت ولادت امام رضا (ع) در 24 استان کشور از پنج شنبه خبر داد.

کد خبر 9197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز