یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه جدید این وزارتخانه برای تدوین الگوی شهریه در وزارت علوم خبر داد

وی افزود: در تدوین این الگو از تجمیع نظرات و مستندات مجلس، دانشگاه‌ها، ارگان‌ها و موسسات زیربط استفاده می‌شود.

دکتر صاحب قدم لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این الگو با توجه به سیاست‌ها و منطق اخذ شهریه در موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه‌های شبانه، پیام نور و غیره تدوین می‌شود، اظهار کرد:‌ بر این اساس میزان دریافت شهریه در هر دانشگاه با توجه به سیستمی که به دانشجویان ارائه می‌دهد، متفاوت است.

وی از جمله معیارهای اخذ شهریه در هر دانشگاه را شامل تعداد دانشجویان، اساتید، جایگاه دانشگاه در رتبه بندی‌ها، وضعیت ظاهری دانشگاه، وضعیت کارگاه و آزمایشگاه‌ها، نسبت استاد به دانشجو، مرتبه اعضای هیات علمی، مکان جغرافیایی دانشگاه، تسهیلات قابل ارائه به دانشجویان و غیره عنوان کرد.

دکتر لطفی در حالی که پیش از این استعفای خود را تقدیم کرده بود و با نظر وزیر علوم همچنان در این جایگاه فعالیت می‌کند، با اشاره به پارامتر مکان جغرافیایی در تدوین الگوی شهریه، گفت: به عنوان نمونه تجهیزات دانشگاه گیلان زودتر از دانشگاه‌هایی همچون یزد فرسوده می‌شود، بنابراین میزان اخذ شهریه نیز متفاوت است.

معاون آموزشی سابق وزارت علوم در خاتمه با بیان اینکه تدوین این طرح از جمله طرحهای در دست تدوین در وزارت علوم است، گفت: کار تدوین این طرح آغاز شده است.

همچنین دکتر عامری مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم با تاکید بر اینکه به جز موسسات غیر انتفاعی و غیردولتی وزارت علوم هیچگونه افزایش شهریه‌ای برای سایر دانشگاه‌ها مصوب نشده است، گفت: تنها در خصوص موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی افزایش شهریه 10 درصدی آن هم برای دانشجویان جدید الورود مصوب شده است.

کد خبر 91967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز