جمعه ۱۰ مهر ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در پاسخ به ابهاماتی که درباره عدم ارائه اینترنت پرسرعت در برخی مناطق مخابراتی وجود دارد، اعلام کرد: برای کلیه مراکز مخابراتی استان تهران امکانات واگذاری اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

در حالی که بسیاری از متقاضیان دریافت اینترنت پرسرعت به دلایل مختلفی همچون پر بودن ظرفیت واگذاری مناطق مخابراتی و یا نوع شبکه ارتباطی مناطقی از تهران از دسترسی به این تکنولوژی محرومند، مهندس محمد روح اللهی در گفتگو با مهر با اشاره به واگذاری خطوط پر سرعت در کلیه مناطق استان تهران گفت: خطوط پر سرعت اینترنت در کلیه مناطق استان تهران واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در هیچ یک از مناطق تهران مرکزی وجود ندارد که ADSL نداشته باشد، افزود: با امکاناتی که در مراکز ایجاد شده است هیچ مرکزی در استان تهران وجود ندارد که ظرفیتهای آنها تکمیل شده باشد.

روح اللهی خاطرنشان کرد: ممکن است ظرفیت برخی از شرکت‌ها در مناطقی تکمیل شده باشد، ولی سایر شرکت‌ها که ظرفیت دارند می‌توانند خدمات لازم را در این زمینه ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در عین حال به برخی از محدودیت‌های توسعه مخابراتی اشاره کرد و در این زمینه گفت: برخی از محدودیت‌ها برای توسعه شبکه کابلی و اجرای پروژه‌های مخابراتی از سوی شهرداری، راهنمایی و رانندگی و فیزیک محل وجود دارد که این امر محدود به زمان حال نمی‌شود و همیشه وجود داشته است ولی این محدودیتها مانعی برای واگذاری اینترنت پرسرعت نبوده و نیست.

روح اللهی با تاکید بر اینکه واگذاری اینترنت پرسرعت نیازی به هیچ سیستم «اکتیوی» نیست، ادامه داد: اینترنت پرسرعت نیاز به کابل دارد که ما بسترهای لازم را برای شرکت‌های PAP ایجاد کردیم تا این شرکت‌ها سرویس‌های لازم در زمینه اینترنت پرسرعت را به مشترکان ارائه دهند.

اظهارات مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در حالی است که پیش از این محمود‌رضا خادمی عضو هیأت‌مدیره سازمان صنفی رایانه‌ای کشور به همشهری گفته بود: 40 درصد مشتریان ما به‌علت اینکه خطوط‌شان فیبر نوری و یا PCM است برگشت می‌خورند. [نقص در ارائه اینترنت پر‌سرعت به‌دلیل توسعه شبکه مخابرات!]

کد خبر 91553

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز