سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

ناصر قراگزلو: کسب نتایج نه چندان قابل‌قبول در بازی‌های اخیر استیل‌آذین موجب شد تا حمید استیلی یکشنبه به جلسه هیات مدیره باشگاه احضار شود.

برخلاف برخی گمانه‌ها حمید استیلی در استیل‌آذین ماندنی شده و هیات مدیره با پذیرفتن ادله فنی وی راضی شد تا سرمربی جوان تیم‌شان کماکان به کار خود ادامه دهد. هر چند که استیلی به خوبی می‌داند هدایتی به خاطر هزینه بالایی که برای تیمش کرده مطمئنا در صورت تکرار نتایج ضعیف او را برکنار خواهد کرد.

  • مدیرعامل استیل‌آذین چندی قبل مصاحبه تندی علیه شما انجام داده و گفته بود حرف‌های شما مبنی بر کمبود بازیکن را قبول ندارد و حتی به شما در مربیگری نمره بسیار پایینی داده بود.

ایشان در جلسه هیات مدیره تاکید کرد آن حرف‌ها را مطرح نکرده و آن مصاحبه به صورت کاملا خیالی به چاپ رسیده است.

  • اما ایشان در مصاحبه‌اش به مطالبی اشاره کرده و کدهایی داده بود که نمی‌تواند خیالی باشد.

به هر حال مدیرعامل ما صراحتا در حضور همه اعضای هیات مدیره، من، مدیر فنی و سرپرست تیم که در جلسه حضور داشتند کاملا آن مصاحبه را تکذیب کرد بنابراین ما نیز اصراری برای پافشاری روی موضوعی که تکذیب شد، نداشتیم.

  • شما در واقع به جلسه هیات مدیره احضار شده بودید؟‌

نه، به این جلسه احضار نشده بودیم. حشمت مهاجرانی همیشه در روزهای یکشنبه به عنوان نماینده کادر فنی در جلسه هیات مدیره حاضر می‌شود این بار نیز ما بنا به خواست سرپرست تیم به جلسه هیات مدیره رفتیم تا برخی مسائل را بررسی کنیم.

  • دلایل شما برای شکست‌ها و نتایج دور از انتظار مورد قبول هیات‌مدیره قرار گرفت؟‌

من در این جلسه از کمبودها،‌ مشکلات و برخی بدشانسی‌ها صحبت کردم که نهایتا این موارد مورد پذیرش هیات مدیره قرار گرفت و آنها تاکید کردند که با قدرت به کار خودم ادامه دهم.

  • این حمایت‌ها در حالی انجام شده که گفته می‌شود هیات مدیره به دنبال چند گزینه داخلی و حتی خارجی است.‌

هیات مدیره و مدیرعامل تیم در آوردن سرمربی جدید اختیار کامل دارند اما مدیرعامل در این جلسه هرگونه مذاکره با مربی داخلی و خارجی را تکذیب کرد.

  • از حمید استیلی انتقاد می‌شود که با وجود جذب مهره‌های شاخص، باز هم از کمبود بازیکن گلایه دارد.

باید توضیح بدهم که تیم ما دیر تشکیل شد و حتی ما بازیکنانی مانند علی کریمی و شاپورزاده را در آخرین روز نقل‌وانتقالات جذب کردیم و در واقع تعدادی از بازیکنانی را که مدنظر داشتیم نتوانستیم به خدمت بگیریم.

  • اما قبول دارید در قیاس با تیمی مانند مقاومت سپاسی که در رده‌های بالای جدول قرار دارد، مهره‌های بیشتری در اختیار دارید؟

شاید برخی ندانند اما ما برای دروازه و خط دفاع بازیکنانی را مدنظر داشتیم که به دلیل تاخیر در شروع تمرینات و دیر تشکیل شدن تیم‌ نتوانستیم آنها را به خدمت بگیریم.

  • برای دروازه و خط دفاع چه بازیکنانی را مدنظر داشتید؟

من برای دروازه، معمارزاده و رحمتی را مدنظر داشتم و در خط دفاعی نیز درصدد یارگیری از بین بازیکنانی چون سیدجلال حسینی، بنگر و عقیلی بودم، اما به دلیل مشکلاتی که گفتم نتوانستیم هیچ‌کدام از آنها را به خدمت بگیریم.

  • در خط هافبک و حمله مشکلی احساس نمی‌کنید؟

در این پست‌ها بازیکنان بسیار خوبی داریم هر چند که دو بازیکن بسیار خوب نظیر میثم منیعی و غلامرضا رضایی را به دلیل مشکلاتی که داشتند از دست دادیم که می‌توانست با حضور آنها شرایط ما ایده‌آل شود.

  • خطر برکناری در دیدار برابر فولاد که با حضور جلالی احتمالا شوک لازم هم به آن وارد شده را  احساس نمی‌کنید؟

من نگران برکناری‌ام نیستم چون تمام کارهای فوتبالی که باید در تیمم انجام بدهم را انجام دادم. من برای استیل‌آذین اهداف 3ساله ‌ای را ترسیم کردم که قطعا اگر این زمان به من داده شود، کارهای بزرگی با این تیم انجام خواهم داد.به مالک استیل‌آذین گفته‌ام اگر این فرصت 3 ساله در اختیارم قرار داده شود در سال سوم استیل‌آذین را قهرمان لیگ قهرمانان آسیا خواهم کرد.

  • واقعا باید این موضوع را بپذیریم؟

بله، این حرف یک بلوف نیست. من درصدد انجام کارهای علمی در تیمم هستم و اگر مسئولان استیل‌آذین طاقت بیاورند و از من حمایت کنند قطعا با استیل‌آذین نتایج بسیار خوبی کسب خواهیم کرد.

  • با این وجود قبول دارید اگر نتوانید نتایج مورد نظر هدایتی را که هزینه‌ زیادی برای تیمش کرده کسب کنید، برکنار می‌شوید؟

قبول دارم که رقابت بین تیم‌های خصوصی و دولتی واقعا در بحث هزینه مشکل است چون کسانی که از جیب‌شان خرج می‌کنند واقع با سختی فراوان تیم‌هایشان را به مصاف تیم‌های دولتی می‌فرستند و به همین دلیل هم از تیم‌هایشان توقع نتیجه‌گیری دارند.

  • اگر به جای هدایتی بودید بعد از هشت هفته و با این نتایج استیلی را در تیم‌تان حفظ می‌کردید؟

تفکر افراد طبیعتا با یکدیگر متفاوت است. من روند تیمم را مثبت ارزیابی می‌کنم و براساس کار علمی برنامه فوتبالی تیمم را پیش می‌برم.

  • هدایتی برای کسب نتایج مناسب از شما قولی نگرفت؟

اگر منظورتان هشدار است، باید بگویم مالک و رئیس هیات مدیره هیچ هشداری به من نداد، اما قول دادیم با تلاش بیشتر تمام سعی‌مان را برای بهبود نتایج انجام دهیم.

  • در رابطه با پرسپولیس و بحران اخیرش چه نظری دارید. واقعا مشکل این تیم را کرانچار می‌دانید؟

به نظر من 8 هفته زمان مناسبی برای ارزیابی یک مربی خصوصا مربی‌ای نظیر کرانچار نیست. من اعتقاد دارم پرسپولیس بازیکنان خوبی را در اختیار گرفته و بازیکنان و کادر فنی با همدلی و رفاقت بیشتر می‌توانند مشکلات اخیر را پشت‌سر بگذارند.

  • مشکل پرسپولیس را کرانچار می‌دانید یا مدیریت؟

من کاری به مسائل مدیریتی این باشگاه ندارم چون نمی‌دانم درون سیستم باشگاه چه می‌گذرد اما در مورد کرانچار اعتقاد دارم او باید به عابدزاده و حسین عبدی بیشتر اعتماد کند و این گونه نباشد که مثلا حسین عبدی هم از ارنج تنها چند ساعت قبل از بازی آگاه شود.

به همین دلیل هم می‌گویم کرانچار باید به دستیاران ایرانی‌اش اعتماد کند و با آنها رو راست‌تر باشد تا به نتیجه برسد.

  • هواداران پرسپولیس با وضعیت اخیر واقعا نگران دربی هستند.

نه، به اعتقاد من هواداران پرسپولیس نباید نگران نتیجه دربی باشند چون پرسپولیس با انگیزه و بازیکنان خوبی که دارد می‌تواند استقلال را شکست دهد. البته این موضوع به کوچینگ و ارنج تیم پرسپولیس نیز بستگی دارد. استقلال از شرایط روانی و آمادگی بدنی بیشتری نسبت به پرسپولیس برخوردار است اما انگیزه بالای بازیکنان پرسپولیس می‌تواند به این تیم در شهرآورد کمک کند.

کد خبر 91533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز