دوشنبه ۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

نگارخانه برگ سازمان زیباسازی شهر تهران، هفتمین نشست پژوهشی هنر را امروز به‌عنوان نکوداشت استاد علی قهاری، مجسمه ساز معاصر و نخستین مؤسس انجمن مجسمه‌سازی برگزار می‌کند

این نکوداشت با حضور هنرمندان و مجسمه‌سازان ازساعت 16 تا 18 امروز درمحل این نگارخانه برگزار می‌شود. همچنین درکنار برگزاری این نکوداشت، نمایشگاهی ازآثار وی که از مهم‌ترین آنها مجسمه میدان رازی است، به‌مدت 14روز برپا می‌شود. این نمایشگاه تا 20مهر ماه دایر است.

در نشست‌های پژوهشی هنر که هر ماه یک‌بار برگزار می‌شود، پس از جمع‌آوری اسناد و مدارک فرهنگی درخصوص یکی از هنرمندان هنرهای تجسمی کشور، آثار و شخصیت وی مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. در جلسه امروز، حبیب‌الله آیت‌اللهی، عباس مشهدی‌زاده و مهین نورماه درباره این مجسمه ساز معاصر صحبت می‌کنند.

زنده یاد علی قهاری نخستین مؤسس انجمن مجسمه‌سازی بود و پس از 25 سال مطالعه و تحقیق در ریخته‌گری جدید، موفق به احیای شیوه‌ای کهن در ریخته‌گری مجسمه به نام موم گمشده شد.

بسیاری از مجسمه‌های با ارزش این استاد فقید این روزها در گنجینه کاخ موزه نیاوران نگهداری می‌شود. قهاری سرانجام در شهریور ماه سال 87،  به‌دلیل نارسایی و اختلال شدید تنفسی درگذشت.

کد خبر 91501

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز