گروه حوادث: مرد کلاهبردار که به بهانه پیش فروش ساختمان در شرق تهران، میلیاردها تومان کلاهبرداری کرده بود، هنگامی که به یک قرار خانوادگی آمده بود در محاصره ماموران قرار گرفت و دستگیر شد

از نخستین ماه‌های سال 85، مرد جوانی با مراجعه به آژانس‌های املاک در شرق تهران با معرفی خود به‌عنوان مدیرعامل شرکتی به نام «مجری تلاش» ادعا کرد که شرکت وی که در زمینه ساخت و ساز و پیش فروش واحدهای مسکونی فعالیت می‌کند تصمیم به پیش فروش تعدادی از واحدهای مسکونی خود در بیش از 10 پروژه دارد.  با انتشار خبر پیش فروش واحدها، افراد زیادی با مراجعه به شرکت با عقد قرارداد، مبالغ میلیونی را در چندین نوبت برای پیش‌خرید واحدها پرداخت کردند.

خانه‌ای برای 5 نفر

خرداد ماه امسال در حالی که 3 سال از زمان پیش فروش خانه‌ها گذشته بود، تعداد زیادی از خریداران خانه‌ها متوجه شدند تنها تعدادی از پروژه‌ها به‌صورت نیمه کاره ساخته و رها شده‌اند.

این در حالی بود که هریک از این واحدها نیز به بیش از 5 نفر فروخته شده بود.
خریداران که متوجه کلاهبرداری شده بودند، به سرعت به شرکت مرد جوان که جعفر زمانی نام داشت، رفتند اما متوجه شدند وی بدون برجای گذاشتن سرنخی از خود متواری شده است.

به این ترتیب با شکایت 140 مالباخته، از تیرماه گذشته تحقیقات برای یافتن جعفر در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران آغاز شد و با دستور بازپرس برزگر، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس اداره 14 آگاهی، تحقیقات برای یافتن سرنخی از مرد کلاهبردار را آغاز کردند، اما در حالی که تحقیقات برای یافتن این کلاهبردار در جریان بود تعداد شاکیان به 300 نفر افزایش یافت.

مخفیگاه‌های مجهز به دوربین

تیم ویژه پلیسی، در تحقیقات خود در مدت کوتاهی چندین مخفیگاه متهم را در خیابان‌های تهرانسر، شریعتی، شهرک بازرگانی، شهرک امید، خیابان جشنواره و همچنین در شمال کشور شناسایی کردند اما وقتی ماموران با دستور قضایی قدم به مخفیگاه‌های متهم در تهرانسر و شمال کشور گذاشتند، متوجه سیستم دوربین مداربسته مجهزی شدند که کلاهبردار به‌وسیله آنها مناطق اطراف را تحت کنترل قرار می‌داد.

همزمان با تحقیقات، با توجه به کلاهبرداری‌های متهم و فروش همزمان یک واحد به چندین نفر، مرداد ماه گذشته بازپرس برزگر، دستور قضایی پلمب واحدها را صادر کرد. در ادامه اقدامات اطلاعاتی، ماموران توانستند محل‌های رفت‌وآمد متهم را در حسن آباد تهران شناسایی کنند و 30 شهریورماه وقتی که وی قصد ملاقات با یکی از اعضای خانواده‌اش را داشت، او را شناسایی و دستگیر کردند.

وثیقه 15 میلیارد تومانی

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر دستگیری این متهم گفت: در حال حاضر بیش از 300 شاکی در این پرونده شناسایی شده‌اند که این تعداد همچنان در حال افزایش است.

سرهنگ محمدیان در ادامه افزود: ارزش اموالی که متهم اقدام به کلاهبرداری کرده بیش از 5 میلیارد تومان برآورد شده و در حال حاضر متهم با قرار وثیقه 15 میلیارد تومانی در اختیار کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی است.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان گفت:  به دستور  بازپرس شعبه 4 دادسرای ناحیه 4 تهران، تصویر بدون پوشش چهره متهم منتشر می‌شود. مالباختگان می‌توانند برای تشکیل پرونده به شعبه 4 بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران یا اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

کد خبر 91485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز