پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: پلیس اسپانیا 9 نفر از مظنونان به عضویت در مافیای روسی و گرجستانی را در شهر‌های مادرید و مالاگا بازداشت کرد.

به نوشته ال موندو، در جریان عملیات زنبور که تا آخرین ساعات روز چهارشنبه 22 نوامبر (2 آذر) 7 نفر در مادرید و دو نفر در مالاگا به دست نیرو‌های پلیس دستگیر شدند.

به گفته پلیس اسپانیا اغلب آن‌ها از اعضای مافیایی هستند که اکنون در مناطقی که سابق بر این متعلق به اتحاد جماهیر شوروی بود، فعالیت می‌کنند.

در میان بازداشت شدگان یک وکیل روسی نیز به چشم می‌خورد. گفته می‌شود او برای ملاقات با زخار نیازویچ کالاشوف موسوم به ساکروی جوان در زندان سوتو دل رئال به اسپانیا آمده بود. بسیاری از کارشناسان معتقدند کالاشوف مسوول اصلی اداره تشکیلات مافیایی گرجستان است.

کالاشوف که گرچستانی الاصل و دارای تابعیت روسی است از نظر مقامات پلیس فردی بسیار خطرناک تشخیص داده شده است.او همچنین از نظر سلسه مراتب،مرتبه‌ای بالاتر از سایر روسای مافیای روسی بویژه در گروه‌های مافیایی نظیر سولنوسکایا،ایسمایلوسکایا و براتسکایا دارد.

کالاشوف را همچنین مرد نامرئی لقب داده‌اند،زیرا او کمتر در انظار ظاهر می‌شد و عکس‌های زیادی از وی به جا نمانده است.او در ماه مه سال جاری توسط ماموران پلیس امارات متحده عربی و با کمک پلیس اسپانیا پس از گریز از این کشور آخر دستگیر شد.

اما بازداشت شدگان دور دوم عملیات زنبور متهم به جرائم مالی و انجام اعمال غیر قانونی در زمینه سند سازی هستند.آن‌ها در واقع پولی را که از طریق ارتکاب جرایم در روسیه به دست می‌آوردند را به اسپانیا منتقل می‌کردند.

کد خبر 9146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز